lördag 22 augusti 2015

Tema: sommarloppis och fynd

I helgen är det sommartema hos en del retrobloggare...kolla även in hos Husets Retro...

Sommartider är också loppistider. Det har inte blivit överdrivet mycket loppis i sommar...jag har dragit ner på inköp då jag insett att jag har allt jag behöver med några undantag...fina retrotextilier kan alltid få en plats i mitt hem, så även blomkrukor och kaffekoppar. Goda vänner är också alltid välkomna, det är fynd jag framförallt behåller. 

Det finns en charm med att gå på loppis då man aldrig vet vad som väntar...dessa loppisfynd gjorde
jag under eller innan semestern på olika loppisar från Luleå i Norrbotten ner till Sundbyberg.


Två krukor i bra skick a 20 kr styck. Passade bra till mina elefantöron-skott.
Brickan fick hänga med för en 20:a också och har sin uppgift ute på balkongen.
               



Denna röda fina ISI-vas har jag faktist fått av en bekant via instagram.
Mycket generöst och tacksam!
             



En lampa som kallas Hinken hittade jag i ett byahus loppis i Avan i Norrbotten.
Den har fått nytt hem hos min bror i Kungsängen.
               



Som sagt...koppar och krukor är det jag hittat mest i sommar...
               

Kolla in taggen #uddaärfint på instagram...mycket fint porslin finns att skåda där.
              

3 kommentarer :

  1. Välkommen till bloggosfären igen! :) Fina fynd!
    Mina loppisbesök har minskat till nästan noll. Hemmet är överfullt!
    Ha en skön sensommar!

    SvaraRadera
  2. Härliga fynd! Ska försöka få till lite bilder jag med.

    SvaraRadera
  3. Härligt att det har börjat röra på sig i bloggarna igen!
    Du tänker rätt, jag önskar att jag också kunde göra det! Ibland släpar man bara hem för mycket :-)

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!