torsdag 26 februari 2015

City kontra förort.

ISI-hinkar av Lennart Andersson för Gullaskruf är inte så svåra att hitta på loppis. De dyker upp oftare än man vill. Helst vill jag hitta glasen (de finns 11 olika modeller, men jag nöjer mig med fyra) men som sagt ishinkarna ser man lite då och då. Till olika priser.

Myrorna på Hornsgatan i huvudstaden vill ha 120 kr för sitt exemplar medan Stadsmissionen i Solna centrum nöjer sig med 20 kr. Nu köpte jag ju ingen av dem men valet hade varit lätt om jag varit på ishinksjakt...


20 pix hos Stadsmissionen i Solna Centrum.

120 kr hos Myrorna på Götgatan. Högre hyra, högre pris ??

3 kommentarer :

  1. Spännande med prissättningen. Det är inte helt sällan det finns flera ISI ishink på samma loppis (oftast med olika pris också)

    SvaraRadera
  2. Tom ute i mina förortstrakter skiljer sig priset på dem. Knasbollar till prissättare. :-)

    SvaraRadera
  3. Nja, tror snarare det är "hybris" hos prismärkarna på vissa ställen snarare än hyran. I Västerås är alla loppisar i utkanten av staden mycket större och jag tror att hyran kan vara ungefär densamma. (sedan kan man ju diskutera gällande större lokal + fler varor = mer att välja mellan = fler inköp per tillfälle...?) Jag vet inte hos vem de går "värderingskurs"... Kanske hos Thunér?

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!