måndag 1 december 2014

Retro julkalender

Under december kan du följa ett gäng retrobloggares julkalender. Varje dag kommer det att publiceras ett inlägg med temat retro på ett eller annat sätt.

Först ut är Martina med bloggen Old shit and stuff. Hennes inlägg hittar ni här

I väntan på julen tar jag en kväll i soffan och läser senaste numret av Scandinavian Retro som i detta nummer bland annat skriver om juldukar, industrilampor och 50-tals glas...

Mitt inlägg kommer söndag 2:advent och kommer att handla om just jultextilier...

Här är listan på alla bloggar som deltar i julkalendern detta år:

Lucka 1  - Martina - Old shit & stuff
Lucka 2 - Helena - Retrotokig
Lucka 3 - Otilia - Fröken Otilias köksskåp
Lucka 4 - Jan - Form55
Lucka 5 - Emma - Tant Emmas bravader
Lucka 6 - Malin - Gestaltningstanten
Lucka 7 - Gitte - Gittes allehanda
                - Maria - Gilas grotta
Lucka 8 - Ann-Charlotte - Teak och Orkidéer
Lucka 9 - Anna - Retrolux
Lucka 10 - Liz - Undantaget i Hulebäck
Lucka 11 - Lovisa Jag, en Loppista
Lucka 12 - Caroline - Fina fyndet 
Lucka 13 - Susanne - Vintage Spyglass
Lucka 14 - Yvonne - 50-talskeramik
                       - Benny - Porslinsbloggen 
Lucka 15 - Erik - Faaglarna
Lucka 16- Carin - Audrey Fenns fina
Lucka 17 - Ida - RetroIda
Lucka 18- Anna - Ljuva 50-tal
Lucka 19 - Cen - RETROknoppen
Lucka 20 - Stina - Allt det gamla goda
Lucka 21 - Carina - Precis en sån
Lucka 22 - Susann - Sussies fyndhöna
Lucka 23 - Erica - Mangania du älskade & lite till
Lucka 24 - Ebba - Pensionat Granath



2 kommentarer :

  1. Adventstiden är mysig - i mitt tycke mysigare än själva julen. Och så räcker den längre... ;)
    Jag ska absolut kolla in retrobloggarnas julkalender. Spännande att se vad ni kommer att bjuda på.
    Också min brevlåda innehöll Scandinavian Retro idag. Den är alltid fylld med rolig, informativ och intressant läsning. Jag har dessutom boken "Flickorna i speceriaffären" som väntar på att bli läst. I december ska det vara många trevligheter! :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Jobstrycket såg nästan ut som ett broderi på bilden tyckte jag. Fint! Känns inte riktigt som ett Jobs. Läckert att det finns udda. Har tänkt på det lite gällande Roupe också. Vissa alster är ju väldigt typiska medan andra inte alls känns riktigt som Roupe. Nu ska jag hålla utkik efter sådant som inte är julrelaterat, vill ju ha fina bonader uppe året om! (Och vi måste bli bättre på att kommentera igen, du har helt rätt :) )

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!