onsdag 1 januari 2014

En inspiratör

Jag bläddrade i gamla fotoalbum från 60-talet när jag besökte mina föräldrar under julen. Hittade då detta foto av min farfar Gunnar där han sitter och fiskar på isen iförd hatt, slips och tweedjacka. Det var stiliga tider på 60 talet. Jag la ut bilden på instagram (mariaairamcarl) och snabbt var det många som gillade och kommenterade bilden, det gjorde mig glad.

 Farfar var ofta på auktioner och loppisar och jag minns att jag förundrat fick följa med ibland...farfar är nog den som mest inspirerat mig till mitt loppis och retrointresse. En gång kom farfar till och med hem med en barnvagn trots att det var länge sen det var aktuellt med en sån. Det slutade med att farmor fick honom att sälja den vidare till någon bättre behövande...

Vem inspirerar dig?




2 kommentarer :

  1. Vad härligt att du fick den inspirationen av honom och just sådana fotoalbum är verkligen guld värda ur en historisk/nostalgisk synpunkt.
    Tänk om folk kunde förstå att lämna in sådana till hembygdsföreningar etc om dom ej vill ha dom själva.

    Mitt loppis/gammelintresse är självförvållat...jag bara är sån..min mor är totalt ointresserad, fast hon har rätt mkt fina saker ändå..=)

    SvaraRadera
  2. Oj, så fina album! Jag undrar var min familjs har tagit vägen.......?

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!