fredag 27 december 2013

Årets 4 bästa fynd

När året närmar sig sitt slut ska det summeras i  media, återblickas och utvärderas...så jag hakar väl på och gör en kort summering av årets fyra bästa fynd.

En gul Luxus-taklampa köpte jag på semestern uppe i Norrbotten. 500 kr tyckte jag var ett mycket bra pris. Såg nyligen en likadan i en antikaffär för 1200 kr. Efter inköpet har jag fått hjälp att byta till en svart/vit textilsladd så nu pryder den sin plats i mitt kök.

Två längder av ett ganska så ovanligt Sven Fristedt tyg gjorde mig glad. Det köpte på Mercado i Årsta för 80 kr.

Den orangea tyska Junghans klockan ropade på  mig på Antikvärldens dag i Solnahallen. 200 kr tycker jag var ett bra pris för en kvalitetsklocka.

Sist men inte minst en till Luxus-lampa med originaltyg av Netterdag som jag fann på Täby loppis en varm sommardag. 150 kr är inte nåt att säga om....

Gott nytt år önskar jag er! Och mitt nyårslöfte? Att bli ännu mera kräsen i mitt letande efter fynd...dvs inte dra hem för mycket....hi...hi...

4 kommentarer :

  1. fina saker du visar upp. Jo, det måste nog bli mitt nyårslöfte också! Har en förmåga att dra hem en hel del. Gott Nytt År, kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Jättefina fynd du gjort men du är nog den mest eftertänksamme av oss lopperskor så jag tror du kommer att hålla ditt nyårslöfte...eller det är väl så att man ska bryta det. Gott Nytt År ivarjefall, vi ses på det nya Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blogg, med många härliga bilder att inspireras av :)

    SvaraRadera
  4. Vilka fina fynd! Särskilt lampskärmen. Jag har samma nyårslöfte som dig, att inte dra hem för mycket. Det går sådär. :)

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!