måndag 22 juli 2013

Vintagetextilier i Nyhetsmorgon

Förra veckan fick Porslinan, Prylodesign och jag förmånen att få visa delar av våra svenska retrotextil-skatter i TV 4:as Nyhetsmorgon. Det har varit otroligt roligt och den enda lilla smolken i bägaren är att det gått så fort...vi hann inte riktigt prata om formgivare som vi önskat och vi hann bara visa en bråkdel av allt fint. Så för er som kanske ville se mera, här är en liten bildkavalkad bakom kulisserna....och om någon bokförläggare råkar se detta, det saknas en AKTUELL bok om retrotextilier och dess formgivare som t.ex. Göta Trägårdh, Viola Gråsten, Anna- Lisa Emdén, Sven Fristedt, Wanja Djanaieff etc. Flera av formgivarna är aktiva idag så något bokförlag borde inse vilket succé en bok om retrotextilier skulle bli....;-)

Här kan ni som missade inslaget se det: http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=2399692



Linda Maria och Maria - tre retronördar ;-)

Maria blir proffsminkad!

Så här såg det ut bakom kameran när en kvinna vann 250 000 kr på
triss-skrapet! Grattis!

Mycket sladdar och kamerakvinnor.

Ordning och reda på bordet!


Ögongodis!

Detta blir bra!

Brorsdottern Anna 4 år sa: Faster jag såg dig på tv,
jag sa hej men du svarade inte....;-)

Snyggfixad!

Min Viola Gråsten kjol som inte
syntes så bra bakom bordet. 

8 kommentarer :

  1. Ni var jätte fina! Längre inslag hade ju varit kul. Kommer det fler program? Tycker absolut att ni tre kan skriva en bok om tyger! vem kan det bättre än ni? kram

    SvaraRadera
  2. Såg er! Vilket "gottebord" ni hade och så fick ni bara så lite tid! Jag ville se och höra mer! Gör en bok...gör ett helt TV-program!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Fantastiska duktiga tjejer. Så kul. Kram

    SvaraRadera
  4. Jag är så stolt för mina Loppomobilvänner! Nästa gång kanske det funkar bättre för mig så även jag kan hänga med på äventyr :-D

    SvaraRadera
  5. Vilken rolig upplevelse och vilka underbara tyger!

    SvaraRadera
  6. Åh, vad fint! Kul att en lite (av den breda allmänheten) bortglömd del av retrovärlden fick en stund i rampljuset.

    SvaraRadera
  7. Vilket äventyr...man blir riktigt stolt att äntligen får vi "så kallade lågbudget" retromänniskor en syl i vädret för är man inte antik...ja inte jag då alltså utan begreppet antik och gillar saker tillverkade typ efter andra världkriget..ja inte att det är något fel på sådana prylar..inte då...
    Ja vi som brinner för...50 tal..60..70 tal kanske till och med 80 tal..vi har oxå en intressant "hobby"
    Så hatten av för er tjejer..ja eller i mitt fall kepsen då alltså...
    Ut och leta porslin, plast, textilier, där har vi framtidens och nutidens kuliga prylar att samla på.
    Bara en liten fråga..finns det risk för klåda om man åker i loppomobilen eller? ja annat än loppisabstinens då alltså?
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nej ingen annan klåda än loppisabstinens...ha..ha...

      Radera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!