söndag 7 juli 2013

Veteranbilsutställning

Ibland hamnar man på oväntade ställen. Under första semesterveckan har jag förstås besökt några loppisar (inte oväntat) men också besökt en veteranbilsutställning (oväntat)...det var ca 25 bilar från 50-70 talet.

Jag gillade förstås mest de färgglada röda bilarna...en röd amazon hade en lapp där det stod lite bakgrund om bilen...den köptes helt ny år 1969 för 14 375 kr av en dam som hette Helga. 1993 övertogs bilen av hennes sonson som renoverade bilen och förra veckan gick den igenom bilbesiktningen utan anmärkning. Totalt körd 13 500 mil...en sån historia får man inte med en helt ny bil.

Amazon från 1969 i fin fint skick!


Amazon och Buick

Snygga fälgar/däck !


BMW också i fint skick!

Interiör i den snygga Buicken.


Bilparad

MB - fin men otroligt låg...


10 kommentarer :

  1. Älskar veteraner! Ja, bilar alltså! ;-) De är så vackra. Och så har de "själ".

    SvaraRadera
  2. Den röda amazonen väcker minnen. Vi hade en sån.

    SvaraRadera
  3. fina fina bilar! veteranbilar har jag en alldeles särskild känsla för.. min farbror var väldigt förtjust i dem :) önskar dig en underbar sommar ***

    kramar Lycke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma fina Lycke!

      Radera
  4. Ja, det är sådant man får leva med ibland! Min man har en Triumph Spitfire från 70-talet. Vi brukar kombinera hantverksmässa och veteranbilsutställning i Båstad sista helgen i juli. Bra att det är samtidigt, gissa var jag befinner mig mest den helgen?

    SvaraRadera
  5. Nu blir jag lite nyfiken. Var var utställningen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. På Trundön utanför Rosvik i Norrbotten.

      Radera
  6. Ja där skulle vi varit med vår gamla volvo 244 1975
    mörkgrön och med lite prylar från 70 talet
    jag gillar bilträffar man träffar mycke roligt folk
    kolla min blogg nostalgiarkivet så får du se mig jag är
    glassförsäljare på Masten lilla sofie köper glass i värmen

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!