måndag 1 juli 2013

Loppisprat på Nyhetsmorgon i TV4

Under våren blev Linda som har bloggen Porslinan kontaktad av TV 4 som undrade om det gick för sig att göra inslag om loppis och jakten på fynd...Linda kontaktade Maria på Prylodesign och Erica med Mangania och mig och undrade om vi ville vara med på detta...svaret blev för min del, ja om ni är med så hänger jag på!

Jag ångrar det inte för vi har hittills haft en rolig dag med inspelning på Täby bakluckeloppis och en skojig men nervös morgon på TV4...vi var nog mest nervösa för om det skulle komma reaktioner från vänner, anhöriga och bekanta....reaktioner har det kommit och positiva såna och inte bara från vänner utan även från helt okända människor som skrivit glada tillrop och positiva ord, någon ville köpa prylar som vi visade upp i Nyhetsmorgon!

Vi ville att vår glädje över att gå på loppis skulle synas och smitta av sig och det verkar det ha gjort!  Det var även väldigt skoj att få bli sminkad och fixad i håret! Tack alla inblandade för en rolig händelse i livet! Och det blir flera inslag...håll ögonen öppna i Nyhetsmorgon i juli...Stay tuned!

Länk till inslaget: http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=2385793


Linda innan inspelning i Täby.


Bakom kulisserna. Marcus Birro ger boktips.


Tre retrobrudar

9 kommentarer :

  1. Har kollat nu och jag måste bara säga att ni är så himla gulliga! :) Verkligen helmysiga människor. Älskar klänningen/tunikan som du har på dig - jättefin! <3

    SvaraRadera
  2. Attans då!;-) Där nämnde ni Brunnsparken. Då får jag räkna med riktig trängsel i helgen. Skämt åsido, så gjorde ni ett kanonfint jobb:-)

    SvaraRadera
  3. Jättefint inslag, ni var så duktiga :)

    SvaraRadera
  4. Ja ni var verkligen superduktiga. Jätte kul att se inlägget. Tur det var inspelat och jag såg det i efterhand. Annars hade jag nog ställt mig upp och skrikit. "det är ju mina Retrovänner på tv!!!!". Så himla skoj! Jag är så glad för er skull. Har spridit det vidare så klart! Mer sådant i tv vill vi ha :)

    SvaraRadera
  5. Fint inslag! Roligt ni verkar ha!

    SvaraRadera
  6. Visst var det roligt men pirrigt. Tur vi hade varandra. Kram

    SvaraRadera
  7. Jag kommer att bänka mig... det var då själve att ni ska vara med i tv SÅ tidigt på morgonen, tänk på oss som har semester....undertecknat vän av ordning=)
    Härligt att se att ni gör reklam för loppis..ar
    Du...det sas ju i inslaget att ni fotade för lite på loppis..det tar sig..Gila mer sånt=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Flak för fina ord.

      Radera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!