söndag 9 juni 2013

Retrobloggarnas invasion på Täby bakluckeloppis 8 juni

Solen sken stekhet och kön ringlade sig lång redan 45 minuter innan insläppet av alla försäljare. Vi var 6 bilar och 7 retrobloggare som möttes upp och köade så vi fick stå tillsammans inne på Täby bakluckeloppis. Vilken rolig dag! Retrolux-Anna hade fixat jättefina skyltar åt oss som vi fick redan i bilkön. När uppackningen skedde fick vi snabbt flinka köpare som ville fynda... och det fick de! Vi hade med oss massor av prylar och säljaren mitt emot mitt och Porslinans bord kom fram och frågade om vi sålde för något företag och noterade att våran länga med bord drog en hel del folk...

Jag hade så roligt och några av oss tog oss till Viggbyholms statsionkafé efteråt och intog god tapas och funderade på om vi skulle göra om detta i september igen...kanske flera vill hänga på då??

Ett stort tack till organisatörerna av Täby loppis som hyr ut bord, klädställningar och ser till att alla kommer på plats, det är mycket välordnat  och bra organiserat. Tack också till alla köpare och bloggläsare som kom fram och handlade eller pratade med oss...jätteskoj att flera kom fram och berättade att de läser bloggarna!

Vi som stod och sålde var:

Retrolux
H 55
Porslinsbloggen
Porslinan
Loppistan
Sakletaren

Här kommer en bildkavalkad från dagen...


Skyltutdelning i bilkön.

Alla fick egen skylt minsann.

Jag och Lovisa.

Porslinsbloggen-Benny och  Porslinan - Linda.

Retrolux-Anna.

Loppistan - Lovisa

Sakletaren - Anna

H55 - Stefan.

Översikt över vår rad och området.

Kommersen i full gång. Man kunde också bläddra och läsa i boken Anna-Lisas Antik
som Femtiotalsjakten gett ut i vår. Beställ den över någon nätbokhandel!

8 kommentarer :

  1. Vad kul med ett reportage! Kalasväder dessutom!
    Och vilken bra reklam för nätbloggarna :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul ni måste ha haft! Tänk om jag hade körkort och bil så jag kunde vara med!

    SvaraRadera
  3. Jätteroligt att ses! Hänger kanske på i september :)

    SvaraRadera
  4. Härligt att höra att ni hade kul och tur med vädret! Nästa gång hakar jag på. Nu hemkommen från Gotland uppvilad och pigg! Kram på dig.

    SvaraRadera
  5. Åh vad jag är avundsjuk på er andra!!! Jag såg inte klok ut (Popeye kunde vart min bror) och var rädd att svulna upp mer så jag fick snällt stanna hemma!
    Jag tar igen det nästa helg men dock utan er underbara bloggvänners sällskap! Kartongerna står ju packade redan så det är bara att ge sig iväg om det inte regnar :-)

    SvaraRadera
  6. Vilka skyltar...perfekt sätt att visa upp var skåpet ska stå...så allmänheten..retrobloggande OCH försäljning..
    Vädret såg inte helt fel ut heller! hoppas försäljningen gick bra!! gäller alla=)

    SvaraRadera
  7. Ooops viss text försvann..=)

    visa upp var skåpet ska stå...
    så allmänheten kan lära sig att..retrobloggande OCH försäljning..lönar sig i långa loppet..

    SvaraRadera
  8. Kul ni verkade ha det :) hoppas du fick allt sålt!

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!