måndag 17 juni 2013

Ikea goes retro

Under våren har ett fint litet lövformat bord i 50 talsstil synts till i bloggar och inredningsintresserades instagramkonton. Vid närmare granskning visade det sig vara ett nyproducerat bord från Ikea vid namn Lövbacken.Det släpptes från början bara i begränsad upplaga i Älmhult och Västerås. Snälla Retrolux-Anna tog en beställning på ett bord som hon köpte åt mig i Västerås och jag fick det levererat när vi träffades på Täby bakluckeloppis. Varmt tack! 

Just nu finns bordet Lövbacken på Ikea i Kungens kurva och Ikea skriver:

Bordet LÖVBACKEN är en återuppstånden produkt från 50-talet som enbart säljs här på IKEA Kungens Kurva. Det är en uppdaterad version av bordet "LÖVET" som var den första möbeln som IKEA sålde i ett platt paket - 






5 kommentarer :

  1. så himla fint! En kollega till mig var och köpte ett. Hon fick det till och med billigare än vad stod på nätet. Är bra sugen på att köpa ett jag med...men vet inte var jag ska ställ det...:(

    SvaraRadera
  2. Min vän var till Ikea och hade lite beslutsångest om hon skulle köpa ett och jag sa "köp det och köp ett till mig också, det är en klassiker". Så då gjorde hon det och det har stått här hemma i ett par månader nu :)

    SvaraRadera
  3. Fint!!! Och jag är glad för originalet som mamma o pappa köpte i Älmhult när de gifte sig -56. Lövet finns numera i mitt hem;)

    SvaraRadera
  4. Mycket snyggt bord! Men numér är det ju bara smågejer som jag handlar. Jag har ju så jag är nöjd ;)
    Ha en trevlig midsommar!

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!