onsdag 5 juni 2013

Mera textilier...

Idag när jag kom hem från en lång dag på jobbet låg det två paket på hallgolvet. Båda innehöll förstås textiler. Det ena är från ett tygbyte jag gjorde med en annan tygnörd i en retrogrupp på nätet. Jag bytte till mig en bit av Göta Trägårdhs fina tyg Majsol som en gång i tiden gjordes för Ikea. Nu har jag den i tre olika färger... det gula var det som kom idag. Sen var det en liten underbar stuvbit av Marjatta Metsovaara som snälla fina bloggaren Gunilla som har Fynd eller Ej skickat till mig.... STORT TACK! Det sista tyget med fåglar är en liten stuvbit som är märkt Mölnlycke handtryck "Fågeln"...är det någon som känner igen det så skriv en rad....

Göta Trägårds Majsol som gjordes för Ikea på 70 talet.
                       


Marjatta Metsovaara.
                                              


Mölnlycke Handtryck "Fågeln". Designer okänd.
                                       

4 kommentarer :

  1. Vad fint! Kul att du gillade tyget. Passar så klart hemma hos en som kan något om tyger! Jag är helt novis och kan ju inte sy. Har en symaskin men vi är inte de bästa vännerna...

    SvaraRadera
  2. Jag kämpar och försöket lära mig att uppskatta större bredd på stilar på textilier men det går låååångsamt :-) Men jag ger inte upp!!!

    SvaraRadera
  3. Tjingaloppen!
    Sänder ett par rader, direkt från "Skogsbotoppen"

    Kan detta vara något av intresse för dej
    ☼ - iga helg-hälsningar från "mej" ;-)

    http://www.tradera.com/item/341180/192284465/mycket-fin-luxus-bordslampa-storsta-modellen

    Anette J / "Nettzingen 65" / "Hildur på Töppen"

    SvaraRadera
  4. Här den vita porslinsfoten...

    http://www.tradera.com/item/341180/188964126/luxus-bords-lampa-utan-skarm-60-tal-vit-glas-guld

    Anette

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!