lördag 1 juni 2013

Fyra-gruppen på Täby bakluckeloppis 1 juni

Idag var det andra helgen Täby bakluckeloppis höll öppet och första gången denna säsong som jag åkte dit och mötte upp övriga i "fyra-gruppen". Det var tyvärr ovanligt få säljare och inte många fynd i min smak. Mycket kläder som säljs (vilket är bra, second hand sparar på jordens resurser) och en hel del leksaker. Inget för mig således. Men jag hittade en toppenfin hattask i papper som jag ska använda som förvaring. När vi sagt adjö till Prylodesign så åkte jag, Mangania och Porslinan till Viggbyholms stationskafé som hade fantastiskt goda blåbärspajer. Kan varmt rekommendera ett besök där om ni varit på Täby loppis. De har även matmeny för den hungrige.



Retrofin babysitter. Hoppas någon blev glad över den.


Fina stolar och hatthängare.

Fikadax!

God fransk lemonad som vi alla köpte med oss en flaska var av.

7 kommentarer :

  1. Lika härligt varje gång men lite mer fynd tack!
    Men nästa helg så smäller det, 3/4 av 4-GRUPPEN säljer av sitt överflöd på TÄBY! Kom och fynda!!!

    SvaraRadera
  2. åh jag dööör. Babysittern vill jag haaaaaaaa. Hoppas men tror ej den finns kvar om de står och säljer imorgon då jag skall dit. Kanske är fler säljare imorgon då det skall vara bättre väder? Jättefin hattask!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas den finns kvar till dig. Jag frågade aldrig om pris då jag inte är i behov av en...

      Radera
  3. en sommarhälsning från mig! älskar hattasken och den franska lemonaden. oj vilket habegär jag plötsligt fick. undrar om den säljs någonstans här..

    kramar genom värmen, Lycke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör den säkert....Luleå är ju stor stad nu...kommer upp i sommar. ha det gott! kram

      Radera
  4. Hattasken är så snygg... och plötsligt tänker jag på polkagrisar. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar jo den får en osökt att tänka polkagris...hi..hi..

      Radera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!