måndag 20 maj 2013

Berlin goes retro

Jag har nyss varit till Berlin i fyra dagar. Det är en stad jag aldrig besökt tidigare men som jag garanterat kommer att återvända till. Det är en kontrastrik stad men massor att se göra och uppleva. Jag åkte dit med jobbet så det var inte bara nöjesresa men jag hann med mycket skoj utöver jobbet (som också är skoj). Här kommer en bildkavalkad....på söndagen fick jag med mig 16 kollegor till den stora loppisen i Mauerpark! Det var en rolig händelse!

Nyretro handduk i skyltfönster.

Snygg vespa.

Tändsticksaskar till salu i Mauerpark.

Mauerpark på söndagar fylls av säljare och köpare.

Mycket krafs fanns det också...

Tryck till salu!

Sybehör till salu i massor!

Fin fina trädgårdsstolar!

Detta tyg köpte jag med mig hem från en loppis på Potsdamer Platz.

Vaktande figur.

I ett tält var det tyvärr mest lump och rörigt i Mauerpark.

Här står jag på Brandenburger Tor.

6 kommentarer :

  1. Underbara Berlin! Jag följer gärna med nästa gång du ska dit! :)

    SvaraRadera
  2. Älskar Berlin! Varit där flera gånger och tröttnar aldrig. Finns alltid nya trevliga saker/ställen att upptäcka.

    SvaraRadera
  3. kul att se så många bilder från Berlin och självklart med Retroinslag! :)

    SvaraRadera
  4. Det såg riktigt spännande ut, till och med lumptältet skulle jag ha trivts i, tror jag :)

    SvaraRadera
  5. Älskar också Berlin. Varit där en gång men kommer definitivt åka tillbak. Vi var också på Mauerpark. Min favorit var Arkonaplatz som låg en kort promenad därifrån. Var ni där också? Lite dyrare men jättecoola grejor! I länken gjorde jag några inlägg. Nu blev jag jättesugen på att åka tillbaka. TACK för att du påminde mig om Berlin!
    http://retrolyckan.blogg.se/category/loppis-utomlands.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips, nej vi var inte till Arkonaplatz. Jag ska garanterat dit igen.

      Radera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!