lördag 27 april 2013

Solna megaloppis

Än en gång har jag besökt Solna Megaloppis. Denna gång var det mycket retro-prylar och mycket färgglatt! Och trots att jag kom dit först 30 min efter öppning fanns det fina saker. Jag hittade ett Göta Trägårdh tyg som gjordes för Ikea och heter Majsol. En Form-tidning från 1969 med fina textilreferenser. Och en bok som jag kommer ge bort, därför visar jag den inte på bild. Imorgon har Megaloppisen också öppet så ta er en tripp dit om andan faller på.

Baksidan på en Form-tidning. Notera burken jag skrev om i
förra inlägget.




Form från 1969. Med textila inslag förstås ;-)


Göta Trägårdhs Majsol för Ikea. Troligen 70 tal.


Apan kolla in dagens fynd!

4 kommentarer :

  1. Hamnade här via en annans blogg där du lämnat en kommentar om kakfat. Visst är det en bra idé! Själv har jag också testat att göra med färdiga kakfatsstativ, och har även sådana stativ till salu på min blogg för den som är intresserad. http://allakansy.blogspot.se/2012/09/alla-kan-goratillverka-egna-kakfat.html
    Vill man prova även en sådan variant, kostar dem jag har hemma 60 kr/st inklusive porto inom Sverige. Tack för fin inspiration!

    SvaraRadera
  2. Även i norr var det storloppis under lördagen. Fyndmarknaden på Arcus-hallen, med MASSOR av folk. Tyvärr kunde jag inte besöka den, men väninnan med make var dit och trängdes en stund. En bild därifrån finns på hennes blogg:
    www.sockersalt.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. fina fynd! Vill också ha en apa! :)

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!