söndag 14 april 2013

April april...

Jag har inte bloggat så mycket denna vår. Dels har lusten att blogga saknats lite, dels har jag sista tiden varit ute och rest en del. Jag har blivit 40 och passade på att resa till södra Frankrike tillsammans med fina goda vänner. Loppisnörd som jag är så hann jag även besöka en loppis där men eftersom att bagaget var begränsat så var det svårt att ta hem industilampor och diverse andra saker....utbudet skiljer sig lite från våra svenska loppisar men det var massor av folk som handlade och trängdes en söndagförmiddag i Marsellians.

Många säljare.

Fransk loppis!

Franska pocketböcker

Medelhavet var underbart vackert men kallt.

Gott med skaldjur i olika former.

Au revoir! A bientout!

Väl hemma firades jag av "la familia"! Fick
bl.a. en fin Kay Bojesen apa i teak.

En än så länge hemlig sak från Svenskt tenn...

9 kommentarer :

  1. Stort grattis i efterskott. Ser ut som du har haft en fin semester.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snällla, det stämmer att det var en fin och behövlig semester.

      Radera
  2. Grattis till 40 fina år! Men det är nu loppisarna kommer igång med alla bakluckeloppisar får vi hoppas. Idag var det verkligen skitdåligt i Stockholm ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Nja...Sollentuna bakluckeloppis levererade :-) Inlägg kommer i veckan.

      Radera
    2. Ja, som vanligt fick vi en härlig stund ihop :-D

      Radera
  3. Grattis till 40 År!Fin present du fick!

    SvaraRadera
  4. Grattis, gott nytt år och även ett riktigt gott nytt decennium!
    Vilken härlig resa i vårens tid!

    SvaraRadera
  5. Grattis! Hade missat detta! Men vilken fin present du fick och kommer nog att få! Inga loppisprylar direkt ;) Jag har bara varit till Charmonix och lärt mig att åka slalom - det är min erfarenhet av Frankrike. Fast,,, där sa jag fel för Korsika tillhör ju Frankrike!

    SvaraRadera
  6. Grattis igen fina du! Det verkar som du hade det urmysigt i Frankrike minsann! Och apan...ljuvlig :)

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!