lördag 9 februari 2013

Så lite som behövs!

Idag var jag efter nästan en veckas influensa åter på benen och tog mig till Megaloppisen i Solnahallen. Det var trångt, det var mycket prylar och blev inga inköp. Inte för mig. Det trevligaste var att jag träffade så många roliga människor som jag "lärt känna" via bloggen, instagram eller olika loppiskontakter. Rätt glad åkte jag tomhänt hemåt. Nästan hemma passerade jag ett äldreboende där några män höll på att packa en skåpbil med möbler....två fina teakstolar stod i vägen där jag skulle gå så jag slänger ur mig: Snygga stolar! För att snabbt få ett svar: Du får dem! Ta dem så vi får plats med mera i bilen...Glad som en lärka tog jag dem under armen och gick de 100 meterna hem....väl hemma börjar jag fundera på vad mer som fanns i bilen och var de tänkte göra av det.....jag misstänker skarpt att tippen låg nära till hands....men hoppas istället det skänktes till någon secondhandaffär! Tänk egentligen så lite som behövs för att glädja någon, det som är en mans skräp är någon annans skatt! Mera glädje i näthatets tid! Låt det positiva ta över!

15 kommentarer :

  1. Haha vilket fynd! Ja, tänk om de hade fler och de skulle till tippen. Men då kanske de hade sagt något förhoppningsvis. Tur du sa något!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland är det bra att jag har lätt för att öppna munnen ...ha..ha...jag blev erbjuden ett sängbord också men det var i något ljust trä och inte i min smak...

      Radera
  2. Ikke dårligt! Tillykke med dem!

    SvaraRadera
  3. Nä men oj! Dom liknar ju väldigt mycket mina Asko-stolar =), jag har 4st. Snälla människor i era trakter!

    SvaraRadera
  4. Omfördelning av resurser är det bästa som finns!!!

    SvaraRadera
  5. Grattis - Såg att även du har hamnat på www.retrofolk.se:s Lista över Svenska Retrobloggare

    SvaraRadera
  6. Men hallå, vilket fynd, grattis! :) Att öppna sin mun och säga precis vad man tycker och tänker (de positiva sakerna förstås - de negativ/elaka kan man behålla för sig själv) verkar onekligen vara lönsamt för det mesta :)

    SvaraRadera
  7. Verkligen kul att folk kan vara hyggliga ibland!

    SvaraRadera
  8. Härlig historia! Och fina är stolarna.....

    SvaraRadera
  9. Men vilka fina! Vilken historia, jag blev alldeles glad när jag läste :)

    SvaraRadera
  10. Hurra! Det var en bra tröst som kompensation för att fynden uteblev på megaloppisen. :)

    SvaraRadera
  11. Precis så ska det gå till. Någons skräp är någons skatt. Förstår att du blev glad!

    SvaraRadera
  12. Grattis till detta jättefynd. Men visst får man lite ont i magen när man tänker på vad som åker till tippen? Hoppas resten inte kom dit.

    SvaraRadera
  13. Grattis till de fina stolarna! Mer fynd åt folket!:-)

    SvaraRadera
  14. Vilken jädrans tur du hade! Ser fram mot mässan på fredag.
    Kram

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!