lördag 16 februari 2013

Antikmässan 2013

Just nu pågår antikmässan i Älvsjö. Igår var jag där från kl 10-17.30 och hade en fantastiskt rolig dag med trevliga möten med likasinnade. Fått många glada skratt och ny kunskap och nya kontakter. Ett stort TACK till Älvsjömässan som stod för konferansrum och kaffe. TACK till Viveca på Hus & Hem Retro för att du tar emot idéer och delar kunskap genom tidningen! Bjuder här på en bildkavalkad från mässan.

Fin fina textilier fanns det en del av.


Stig Lindbergs "Livets träd". Pris 6500 kr.
 Källa Gisela Eronns bok Tusenkonstnären.


Stig Lindbergs "Livets träd". Pris 5500 kr om jag inte minns fel...
 Källa Gisela Eronns bok Tusenkonstnären.


Nja, jag är tveksam till uppstoppade djur...dock fanns det en hel del av dem.


Oj här kom en bild från bytesträffen bloggare emellan. 






Björn Winblad affisch.


Lisa Larson krukor. 2500 kr för båda.


Mera Stig Lindberg bonader och sen en lampa av okänd....fiiiiiiin!


Tändstickor i massor!


Royal krona för 350 kr....nej tack. Jag har inte gett mer än 130 kr för de jag har.


Syskonkjolarna! Och sen en kamouflering i stol hos Flöjel Retro & Design.
Gav många glada skratt...


Snyggt sideboard hos Patriks Antik.


Fin fina färger helt i min smak!

19 kommentarer :

  1. Vilka fina bilder. Det var jättekul att träffas! Och din kjol är bara helt underbar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja...det var väldigt trevligt och bra att du kom fram och började prata! Jag mailar dig ang nätverket. Trevlig helg!

      Radera
  2. Vad fina bilder! supertrevligt att ses som vanligt. Hoppas vi ses snart igen!

    SvaraRadera
  3. Är det Maria Js fina svamp som syns på sista bilden? :)
    Kul att ses och hänga med er alla hela dagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var så skoj! Jag vet inte om MJ har den...

      Radera
  4. Fantastisk dag eller dagar! Bilden med dig och stolen klockren så skoj och dig och Viveca :). Nej, min fantistika flugsvamp är inte med på bilden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag pustar ut nu efter tre intensiva dagar...ingen loppis igår dock men jag skulle behöva en till dag och ta igen mig ;-)

      Radera
  5. Bilden med den okända lampan, om du menar den i vitt opalglas är det en gammal luxus!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för info, skoj när någon vet mera :-)

      Radera
  6. Era kjolar kunde inte vara mer perfekta än de var! Det var mer än en som pekade på den bakom din rygg! Sideboardet var en av de snyggaste möblerna på hela mässan. Jag trånade och fotade sedan Somalivasen på hyllan. Tyvärr så var personalen i montern riktigt snokiga och hade en jäkla attityd, det uppskatta INTE!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var skoj med kjolarna...därför gjorde jag undantag och publicerade bilder på mig själv...brukar inte göra det annars då fokus ligger på loppis och inte på mig...Jag såg aldrig någon personal i monterna du pratar om så jag kan inte uttala mig...men trist om det är snorkig attityd, men det är i så fall deras förlust ;-)

      Radera
  7. Vilken härlig bild med kjol och fåtölj och systerbilden! Undrar så vad det var för lång vit lampa som hängde framför Stig Lindbergtextilen, fick habegär direkt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fröken Pimpinell skriver att det är en Luxus med vitt opalglas...jag är mer förtjust i den orangea ;-)

      Radera
  8. Härliga bilder och underbara kjolar. Det där tyget är verkligen något extra. Synd att jag missade spektaklet.

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder och fantastiska tyger. Snygg kjol! Tack för skjutsen hem!

    SvaraRadera
  10. Vad kul ni har det där söderut – jag blir nästan lite (läs: mycket) avundsjuk. Det är trist att det är så lååångt till huvudstadens antikaffärer och loppis-trevligheter! Jag önskar ett rundare Sverige!!!

    SvaraRadera
  11. Alltså, jag skrattar sååå himla mycket åt den där uppstoppade killen :D
    Din kjol är magiskt fin också!

    SvaraRadera
  12. Tack för trevligt möte i helgen. Synd att jag inte kunde stanna på kvällen. Den orangea lampan ville Lasse att vi skulle köpa ända tills vi såg prislappen. Istället blev det en i samma färgställning för ett något lägre pris.

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!