söndag 2 december 2012

Retro och vintagemässa i Solnahallen

Fina vintagekläder och halsband som Linda
sålde på mässan.

Gamla brukar en masse!

Vereco i orignalkartong gick på 240 kr.

Lampa med Viola Gråstens Oomph på skärmen.
950 kr hos Lasette Antik & Design.

Detta fina soffbord köpte jag av en säljare från Värmland.

Och så här fint blev det hemma. Den gröna
Royal kronan var också ett inköp på mässan.


I helgen var det Retro och vintagemässa i Solnahallen. Jag var där i lördags tillsammans med Mangania och Porslinan redan innan öppning och vi häpnade över att det inte var  kö eller många själar som kom dit vid öppning....för det var en bra mässa med mycket fina prylar och vintageplagg. Många säljare frågade om det var något annat arrangemang i Stockholm denna helg och det enda vi kom på är att det troligen var olika julmarkader... För vi som var intresserade av att köpa var det såklart prutläge då och mitt största inköp blev ett soffbord. Mitt gamla från Ikea hade kvällen innan fått ett nytt hem hos en släkting så det passade bra att hitta ett "nytt men gammalt" soffbord. Besöket avslutades med fika och då dök även Femtiotalsjakten upp.

7 kommentarer :

  1. jätte fint bort du köpte. Ja, denna helg har nog många varit på julmarknader istället. Jag och dottern var på loppis och det var jätte lite folk där det normalt brukar vara många. Tror många av säljarena inte fick ihop till sina bordshyror.

    SvaraRadera
  2. Jättekul att ses igen igår och det blev ju superfint med "nya" soffbordet! :)
    Hoppas att de vågar köra den här mässan igen, trots att det var klent med besökare...

    SvaraRadera
  3. Synd om säljarna och tur för er köpare. Det var synd att jag inte kunde komma. Bordet är jättesnygg och det passar perfekt in hemma hos dig och tillsammans med soffan.

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blev med soffbordet :)

    SvaraRadera
  5. Grattis till det fina bordet! Jag är ju rätt så svag på möbler då teak kombineras med svart,,,
    Trevligt med marknaden men om det ska bli julklappar nu så får jag hålla i börsen *ler*.

    SvaraRadera
  6. Vad fint det blev med bordet. Synd att jag missade mässan och fikat.

    SvaraRadera
  7. Bordet passade ju jättebra! Var verkligen supersnyggt. det måste du vara nöjd med;)
    Skönt att det inte var massor av folk som ni behövde trängas med, men samtdigt lite tråkigt för säljarnas skull. Man vill ju gärna att sådana här tillställningar ska finnas kvar och komma tillbaka.

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!