onsdag 14 november 2012

Nyretro adventsljusstake inköpt

Konstsmide har i år producerat ett adventsljusstake i retrostil efter Erik Höglund "Fantasi" som kom på 60 talet. Jag fick hem mitt exemplar idag och måste säga att jag är mycket nöjd. Snygg och enkel och så en svart/vit textil sladd. På tradera brukar originalet gå mellan 1500-2000 kr så jag är nöjd med att "bara" ge 499 kr för en ny. Den gamla har en fyra glasprismor och teakfot, det är väl skillnaden mellan den nya som har tre glasprismor och smidesfot.


Fint ljussken


Fin svart/vit textilsladd.

17 kommentarer :

  1. Jättesnygg! Man blir lite sugen att införskaffa en själv :)

    SvaraRadera
  2. Snygg. Och så vet man att elen är juste...

    SvaraRadera
  3. Den är verkligen fin. Den vill jag också ha. Orginalet blir lite för dyrt....

    SvaraRadera
  4. Den gamla finns i 4 varianter, 2 med teakfot (modell 92), 3 eller 4 prismor, 2 med smidesfot (modell 97), 3 eller 4 prismor.

    SvaraRadera
  5. Tack för info om de olika modellerna. Vår har smidesfot men jag är osäker på om det är tre eller fyra prismor. Men det visar sig om ett par veckor.

    SvaraRadera
  6. Åh, vad fin! Får verkligen ha-begär.

    SvaraRadera
  7. Jättesnygg, vad fint du kommer att ha i ditt julfönster :)

    SvaraRadera
  8. Nästan så man själv får beställa ett exemplar. Riktigt fin, kommer att blir riktigt snygg hos dig!

    SvaraRadera
  9. Den är så snygg! Såg den i ett reklamblad häromdagen och kände ha-begäret bubbla upp. Men vad gör man med de adventsstakar man redan har? Fönstren räcker ju inte till...

    SvaraRadera
  10. Den är jättefin. Men kan inte hjälpa att jag trånar efter orginalet :)

    SvaraRadera
  11. Superfin, ser fram emot en bild på hela julfönstret när det andra pyntet också kommit fram! :)

    SvaraRadera
  12. En dylik kanske jag skulle införskaffa. Är inte mycket för julpynt men den här skulle nog kunna få plats :)

    SvaraRadera
  13. De är jättefina och man får knappast tag på prisvärda original så du gjorde helt rätt till ett bra pris!

    SvaraRadera
  14. Gud så fiiint var kan man köpa den sån vill jag med ha!

    SvaraRadera
  15. Jag köpte min på Ica Maxi, men den finns säkert på flera ställen, dock gissar jag att den kommer ta slut så skynda skynda...;-)

    SvaraRadera
  16. Denna har jag också köpt men prismorna kommer från Kina och är nån slags plexiglas så att ljuset inte lyser genom dem som på originalet som har svensk kristall.

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!