söndag 25 november 2012

Adventsprylar

Om en vecka är det första advent och de flesta loppisar vimlar nu av jul och adventsprylar. Jag gjorde nyligen ett inköp. En Bo Fajans adventsstake med skål för 15 kr. Birgittaljusen från Liljeholmens som jag var tvungen att köpa till gick på mer än det dubbla och i min iver att trycka ner dem i ljusstaken så hade jag av två av ljusen....suck...nåja, de får snart brännas ändå.

Fyra små glöggkoppar märkta France för 5 kr styck kan också komma till användning den närmsta tiden.

4 kommentarer :

  1. Fin adventsskål att fylla med julenötter. Nostalgi :)

    SvaraRadera
  2. Bra fynd! Bättre att ljus gick av än att det gick sönder på ljusstaken :)

    SvaraRadera
  3. Åh, så fin stake! Jag har den i den större storleken och den har blivit lite av Julfavvo!

    Vill du hänga med till Randiga tråden den 21/12???

    SvaraRadera
  4. Den är jättefin ochså praktisk med mitten man kan lägga nötter eller annat juligt!

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!