lördag 6 oktober 2012

Megaloppis i Solnahallen 6/10


Maud Fredin Fredholm. En klänning
i storlek 80...såå söt!
Exakt en sån här hade jag och brorsan i lekrummet hemma.

Mini Maud :-)

Sven Fristeds "Plexus"tyg som kjol.

Översikt

Idag var jag med Porslinan på Megaloppisen i Solnahallen. Denna gång fanns det mycket fint i största hallen. Dock måste jag säga att textilier har blivit dyrare och folk i gemen verkar veta mera om dem...typ om de är signerade etc...märker dock en tendens att ibland gissa på ett "känt" namn...då brukar jag berätta att jag samlar på textilier och berätta om jag vet något om dem....kunskap är ändå lätt att bära och dela med sig av.

Dagens bästa textila fynd!

Den till vänster köpte jag idag. Kan det vara
Vallien som ligger bakom? Den mindre fick
jag levererad av Janne/Form 55 förra helgen.

Samlingen består nu av tre! Alla i olika nyanser,
söker grön och gul.

Jullöpare för 20 kr.


Träffade också Mangania och Kaksmulan Design och en trevlig säljare från Uppsala som berättade att hon brukar läsa bloggen. Sånt är skoj!! Tack för det! Ni som läser men aldrig kommenterar, jag uppskattar er också, jag "ser" er i statistiken och var ni kommer ifrån.


21 kommentarer :

  1. Du köpte aldrig lampan vi hade när vi var små:-) Vad kostade den?

    //Micke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag frågade aldrig. Hade du velat ha den till barnen? Öppet imorgon också...

      Radera
  2. Tyget högst upp är så fantastiskt fint tyg! Vad kul att du nu har tre Royal krona :) Jag ska åka dit imorgon och hoppas att tygerna har gått ner i pris :)

    SvaraRadera
  3. Och det stod en dam i samma rad som Lucia och sålde en svamplampa som jag var sugen på men blev småsnål och gick iväg! Tänkte försöka en prutsväng till men det blev inte av, ångrar mig näääästan nu. Hon ville ha 350:-

    SvaraRadera
  4. Fina fynd! Var tyvärr inte där idag. Ångrar mig nästan när jag ser dina bilder. :-)

    SvaraRadera
  5. Fina bilder på fina prylar! Usch, det är trist att bo så långt ifrån!

    SvaraRadera
  6. Kul med rapport. Hann inte dit.

    SvaraRadera
  7. Kan den orange vasen möjligen vara finsk? Har en likadan, köpt på loppis i Åbo.... Kanske T.Aladin?

    SvaraRadera
  8. Tulpantyget var jätte snyggt. Tack för ett trevligt blogginlägg.

    SvaraRadera
  9. Ljuvlig liten klänning och tulpantyget är hur fint som helst!!!

    SvaraRadera
  10. Tyget är toppen och ljuslyktorna gillar jag som du vet skarpt :)
    Kram på dig (Emma från datorn just nu)

    SvaraRadera
  11. och jag som hade en grön Royal krona med mig.
    Var det en vit svamplampa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var det av den låga bulliga typen (Dock ganska hög ca 20cm) Utan lapp men det var Kosta/Monica Backström.

      Radera
    2. då var det nog den som en vän till mig hade med sig. Vet att hon tog bort den från bordet under söndagen, så om du verkligen ångrar dig kan jag förmedla kontakt.

      Radera
    3. Hon tyckte nog att jag var för snål när jag "bara" ville betala 300:- för den, hon ville ha 350:- och då backade jag. Jag skall inte tjäna pengar på den och sälja vidare utan den skulle få bo i en grupp med rosa ägg!

      Radera
  12. Tack för igår, alltid lika trevligt och oj så mycket fint vi såg! :)

    SvaraRadera
  13. Åh.. jag ville så gärna åka dit och leta fynd men det hanns inte med. :( Kul att få se dina fynd i alla fall!

    SvaraRadera
  14. härliga bilder kul att se när jag inte kunde vara med själv.

    SvaraRadera
  15. Jaa vad fina fynd du gjorde! Jag var där på söndagen och ville köpa ALLT! Sååå mycket fint och till helt ok priser tycker jag! (om man prutade lite iaf, hehe)

    SvaraRadera
  16. Jag missade er men du lyckades fota min fina barnlampa. Den såldes rätt fort!

    SvaraRadera
  17. Tulpantyget<3 tack för kaffet:)

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!