lördag 20 oktober 2012

Kjolen har landat!

Nu har Viola Gråstens OOmph-kjol landat hos mig. På en vecka har klänningen jag hittade i Norrköping i somras blivit en kjol, helt efter mina mått och med insydda fickor och foder så jag kan använda den året runt!
Så här glad blev jag när jag "hittade" Viola
Gråstens OOmph tyg...tyvärr var klänningen
för liten....

Så här fin blev kjolen efter besök hos en duktig
sömmerska som jobbat i ateljé hela yrkeslivet.
De vita trådarna som störde mönsterbilden är också borta. Jag är sååå nöjd. Dessutom håller sömmerskan på att sy en liten "aftonväska" av stuvbitarna som blev över....behöver jag säga att jag är sprudlande glad! Tyvärr glömde jag att fotografera när jag provade kjolen så jag får återkomma med bilder då kjolen sitter på. Trevlig helg!

12 kommentarer :

  1. Det här tyget är verkligen ett av de snyggaste jag någonsin sett!!!

    SvaraRadera
  2. Grattis till den härliga kjolen! Kan bara hålla med DeBeer, tyget är sååå snyggt.

    SvaraRadera
  3. Helt underbart fin kjol i detta fantastiska tyg. Var du på Poplin och fixade till den eller gick du någon annanstans? Ses imorgon. Det ska bli kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en bekant sömmerska som bor nära mitt jobb så jag kunde springa dit och prova mellan varven ;-).

      Radera
  4. Hurra!! Ska bli så kul att få se dig i den! Och en aftonväska med, helt underbart!

    SvaraRadera
  5. Jag tror Viola G dansar i himlen med sina katter när hon ser din fina kjol. Helt underbar!

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att få både kjol, väska och säkert lite extratyg! Riktigt snygg!

    SvaraRadera
  7. Snyggaste kjolen i stan! Och den är din :)

    SvaraRadera
  8. Vad kul att du fick den som du ville :D

    SvaraRadera
  9. Jättesnygg!! Vad bra att du lät fixa om den så du kunde ha den.

    Bra initiativ att sätta ner tulpanlökar i rabatten. Dina grannar blir nog också glada för det. Det är få personer som blir arga när de ser blommor. :)

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!