onsdag 24 oktober 2012

Focus Gense Steel

I våras nappade jag på ett erbjudande om att köpa besticken Gense Focus Steel för ett bra pris. De är nyproducerade 2007 men nu tillverkas de inte längre. Jag tycker de är enkla och snygga och passar bra som vardagsbestick. För mig som mest äter fisk och kyckling är kniven lagom vass, hur de är till kött vet jag inte då jag sällan tillagar det. Folke Arnström står bakom designen och 1955 vann han California State Fair med dessa bestick Folke var en nyckelperson inom Svensk industridesign.








8 kommentarer :

  1. Att du vågar erkänna det :))
    Det är min enda chans att få fatg i en uppsättning, hittar aldrig på loppis.

    SvaraRadera
  2. Ingen regel utan undantag, ibland får man lov att köpa nytt (även om det inte får bli till en vana :D)

    SvaraRadera
  3. Gå på magkänslan, känns det rätt så är det oftast rätt! Jag blandar som attan nytt och gammalt! Gammalt porslin nya handdukar.....*mickjaggergrin*.....

    SvaraRadera
  4. Supersnygga!
    Tack själv för i söndags. Det måste vi göra om snart...och så måste vi ju ta en loppisrunda i dina trakter också :)
    kram!

    SvaraRadera
  5. Klart att man får köpa nytt! Allt var ju faktiskt inte bättre förr. Just de här besticken har jag också kikat på, de såldes till ett bra pris för ett par månader sedan. Nu blev jag sugen igen... :)

    SvaraRadera
  6. ja ibland måste man ju köpa nytt. Snygga är dom i alla fall.

    SvaraRadera
  7. Fick focus steel i bröllopspresent, de används flitigt! Är väldigt förstjust i formen! Min föräldrar har de luxe-versionen som också är väldigt fin med svart skaft.

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!