fredag 28 september 2012

Höstmingel

I  torsdags följde jag med Emma som har denna fina blogg till höstmingel hos Poplin - ett designkollektiv som säljer snygga kläder, smycken och skor. Vi bjöds på snittar och vin och mycket snyggt att beskåda. Jag fick titta i deras fantastiska tyglager där det fanns många snygga vintage textilier!
Jag köpte en julklapp (så därför kan jag inte visa den här) och en ring till mig själv. Den är gjord av Skärvor ger lycka och jag är så nöjd med den. Ni som har vägarna till söders höjder, ta en titt in hos Poplin ! 
Elsa som jobbar där har en fin blogg : Grandmothers pearls.

Emma och Elsa

Snygg klänning

Klänning i  tyget Pompeja. Borås Cotton.



Ringen som jag köpte! 



Fantastiskt tyg som Emma har beställt en klänning i....jag
tror det är Metsovaara som designat...någon som kan
bekräfta??? EDIT: Det är Marjatta Metsovaara som gjort
detta. Jag bildgooglade och hittade en signerad bild.:-)

1 kommentar :

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!