torsdag 6 september 2012

Bloggutmaning: Topp 5 textilier

Prylodesign har utmanat oss retrobloggare att visa våra 1-5 finaste textilier. Så här kommer mina bidrag, ni har sett dem alla tidigare...favoriter ändras ibland så jag får väl säga att detta är mina favoriter just NU! ;-).
Utan rangordning så gillar jag alla lika mycket och kommer i skrivande stund på att det finns flera favoriter...t.ex gardiner av Göta Trägårdh...hm....En gemensam nämare av mina favoritygdesigner är att de flesta är eller har finsk bakgrund. Utom Märta-Lena Bjerhagen som jag inte vet så mycket om....Viola Gråsten föddes i Finland och de andras namn kan man förstå att de har finsk bakgrund. 
Soumi kan leverera textilier !!! :-)


"Pompeja" - Märta-Lena Bjerhagen. Borås Cotton.

OOmph 1952 Viola Gråsten. Sydd som klänning.

"Ekerö" -Saini Salonen
"Kaivo" - Maija Isola. Marimekko. 1965,

"Iris" - Marjatta Metsovaara.

13 kommentarer :

  1. Snygga – och allra snyggast är Viola Gråstens Oomph!

    SvaraRadera
  2. Snygga! Oomph är ett sv mina favoritmönster! Iris var väldigt snyggt det också!

    SvaraRadera
  3. Jag säger bara....Viola Gråsten. Fantastiskt :)
    Ska vi göra ett nytt försök på fikafronten? :)

    SvaraRadera
  4. Jag är så avis på Oomph!

    SvaraRadera
  5. Underbara tyger. Vi ses imorgon.

    SvaraRadera
  6. Ekerö är ju bara så fint. Fast Iris skulle inte sitta helt fel heller :)

    SvaraRadera
  7. Oomph är verkligen en av mina favoriter. Men alla textilierna i inlägget är underbara.

    SvaraRadera
  8. Tack för dina fina kommentarer på min blogg. Och ja, det är Verdura jag köpte för en spottstyver...Viola Gråstentyget skulle jag vilja ha några meter av, så fint!! Ekerö är en av mina favoriter också.

    SvaraRadera
  9. Ekerö skulle jag gärna köpa eller byta med dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förstår jag men det stannar hos mig ;-) Hittar jag flera ska jag fundera på saken...

      Radera
  10. Jag har ett undebart lago tyg med brun botten, sign S.salonen till salu, 4, 6 m i två bitar + ett s.salonen tyg med stor gul blomma båda borås cotton, 1,2 x 1,6 x 2

    Intressenter? Pris lago, otvättat 800 kr båda bitar, det andra 500 sek båda bitar

    MIISA@home.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för erbjudandet men jag har dem redan :-)

      Radera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!