söndag 9 september 2012

Antikvärldens dag och 2km loppis

Vilken helg! I går var det Antikvärldens dag i Solnahallen. Träffade Femtiotalsjakten, Tusen vaser, Prylodesign, Randiga tråden, Retroknoppen och Orangeretro. De två sistnämnda hade jag inte träffat förr och det var ett trevligt möte med likasinnade...jo förresten, det visade sig att Retroknoppen och jag jobbat på samma ställe för en sisådär 20 år sen. Antikvärldens dag bjöd på mycket retroprylar och mycket fint till ganska bra priser, dvs inte loppis men inte heller svindyrt. Jag gjorde dock inga stora inköp, det blev ett kuddfodral och ett Lars Nyman tryck som jag bytte med Eli mot några fat.

Idag var det 2 km loppis i Aspudden. Det började med att jag åkte fel pga jag satt med "näsan i mobilen" och hamnade på Telefonplan. Det var bara att åka med vändande tåg och byta vid Liljeholmen. Arrangörerna hade vädjat om att folk skulle lämna bilen hemma och när jag kom fram till Aspudden fattade jag varför...det var smockfullt med folk och då var klockan ändå inte elva...

Fina vaser, flera har jag redan.

Snygg klänning som kostade 250 pix. Hängde
kvar efter 2 timmar så...

Cool barnvagn som lottades ut...undrar vem
som vann??

Blå fick en kompis i röd.10 kr var den värd. Samma pris
som jag gett för den blå förra sommaren.

Klänning som ska bli kuddfodral.

Klänning som tyvärr inte passade riktigt...

Lars Nyman tryck. Nr 6 i min samling.
Nåja, det blev en trevlig söndag i sällskap med Prylodesign och Prylgalen . Den sistnämnda fyndade mest hela tiden...eller hur ?! Skoj var det i alla fall, men kallt!

17 kommentarer :

  1. Haha javisst gjorde jag! Herregud jag är helt slut i gravida kroppen :) Vad synd att inte klänningen passade. Jag är supernöjd med alla mina fynd och tack för hjälpen till några av dem! Ses snart igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi ses snart, alltid skoj att råkas på. :-)

      Radera
  2. grattis till fina fynd. Kul att se, önskade jag kunde ha varit med. Men hoppas vi kan ses snart och kanske det blir något liknade då :) Sparbössorna har jag tittat länge på men bara hittat hutlöst dyra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer fler tillfällen att ses. Och jag har ju en skål som du ska ha :-)

      Radera
  3. Trist med klänningen men då får en ny ägare snart bli glad att få den för fin är den. Hade glömt det gröna fina tyget som nu kommer att bli urläckra kuddar! Tack för trevligt sällskap och jag är nöjd men trött efter en intensiv helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv! Som vanligt, mycket skratt och skoj när vi ses :-)

      Radera
  4. Men så många fina vaser du har hittat. Kul!

    Jag blev själv med ett Nyman tryck härom veckan. De är så fina. Har precis köpt en ram så att den kommer upp på väggen.

    Bra pris på sparbössorna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltså de vaserna på bilden är inte mina, men jag har likadana som jag hittat på andra ställen. Ja, sparbössorna är inget jag skulle betala mera för...

      Radera
  5. Grattis dina dina vackra fynd! Roligt att du hittade så mycket fint och retro. Otroligt bra pris på hundarna.
    Själv haft en trevlig och händelserik helg.
    Roligt med mässor och loppis! Mer sådant;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack...ja det är skoj med mässor och framför allt loppisar :-)

      Radera
  6. Åh så fina fynd! Som du förstod hann jag inte till loppisen så vi får ta en fika någon annan gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer flera tillfällen :-)

      Radera
  7. Skotte-hunden var riktigt ett fynd! Tack för senast förresten. Ser att du fick trängas lite till i Aspudden,,,men roligt är det *ler*

    SvaraRadera
  8. Synd att den blå inte passade, men jag är bra nyfiken på den andra klänningen som ska bli kuddfodral! Synd att vi inte hann ses i söndags, men tack för den lilla rundan i tisdags. Alltid lika kul att ses och loppa ihop!
    (Och kunde du inte loppa på lördag så hoppas jag att du kan komma hit till Årsta på söndag och hänga med till mercadon!)

    SvaraRadera
  9. Låter så kul att träffa andra bloggare, känner mig lite ensam här nere i Malmö.

    SvaraRadera
  10. lot''s of nice vintage
    love the green dress

    SvaraRadera
  11. Känner du igen denna?
    http://www.tradera.com/saxlampa-dragspelslampa-shabby-chic-stil--auktion_341180_164242488

    //Micke

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!