lördag 29 september 2012

Antik och kuriosamässa i Kista

Denna helg är det Antik och kuriosamässa i Kistamässan. Öppet även imorgon! Väl värt ett besök! Jag köpte dock inget men lärde mig en del nytt och träffade likasinnade för en bloggfika. Mycket trevligt!
I något inlägg framöver ska jag visa två saker jag fick levererade från Göteborg.

Leva Antik hade en färgglad monter.

Sven Fristedt överkast eller gobeläng.
Pris: 2000 kr hos Two of a kind.

Two of a kind syr unika kuddar i vintagetextilier.
Hade en trevligt samtal med båda ägarna.

"Gammalt möter nytt" hade fina textilier och
även en del kläder. Snygg anorak främst.

"Fint från förr" hade en klänning i häftigt
mönster.

Snygg lampa! Pris: dryga 500 kr om jag
inte minns fel. 

Maud Fredin Fredholm klänning. Kändes
igen på hennes typiska knappar. Såg
tyvärr inget pris och ingen säljare heller.

Men vad är detta? Kryptonit- självlysande
stenar, 50 pix. Nja...

Moderådet hade valt ut favoritklänningar.

Moderådets favoriter.

Mera snygga textilier.

Mycket retroglas och grytor.

En liten pratstund med trevliga Viveca, redaktör
på Hus & Hem RETRO hann vi med. 

Mera färg åt folket ;-)

Arabiakoppar.

PO Ström vaser. 

Lördagsgodis för ett retrofreak! 

Ilse Roempke tavla.

Ett tyg helt i min smak - färgglatt!

50 talstextil -också i min smak.

12 kommentarer :

  1. Vad mycket fint! Kul med så många olika foton. Önskar jag hade kunnat varit med. Hoppas vi har möjlighet att ses snart! :)

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder gillar allt, kul att du även visade kläder. Fristedts tyger verkar skjutit i höjden :) Arabiakopparna riktiga godingar och i annan färg så hade jag nog tagit mig en funderare på köp men jag antar att dom var riktigt dyra. Fredinklänninge wow, hade jag varit där så hade jag väntat in säljaren och om det hade passat så hade jag köpt den!!!

    SvaraRadera
  3. Synd att vi inte hann prata idag. Får bli nästa gång :)

    SvaraRadera
  4. Jag älskar att vi fotar så olika saker på samma ställe :-D

    SvaraRadera
  5. Dreglar över alla vackra tyger.

    SvaraRadera
  6. Åh, så mycket fint! Sven F. -tyget!!!! mmmm så snyggt!!

    SvaraRadera
  7. Man får ett visst habegär när man tittar på allt fint du fotat.

    SvaraRadera
  8. Ser att det fanns mycket vackert på denna mässan! Hade varit trevligt att strosa runt där en hel dag och köpa på sig en massa fina saker.

    SvaraRadera
  9. Åh vad jag önskar att jag hunnit åka dit och se allt och få träffa folket över en bloggfika. Men det känns fint att se alla dina bilder. Färgsprakande och fina. Härligt!

    SvaraRadera
  10. Fina bilder. Det är bara att inse att man själv inte ser allt fast man är på samma mässa och går flera varv.

    SvaraRadera
  11. Åh! Jag känner igen tyget i klänningen, det där lila/brun/svart/vita! Vi hade en kudde i det tyget när jag var liten. Den låg på gästsängen i arbetsrummet.

    SvaraRadera
  12. Klänningen hos "Fint från förr" spanade jag också in, så himla snygg!

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!