söndag 19 augusti 2012

Heldagsutflykt - inlägg nr 300 !

I lördags (18/8) begav jag mig tillsammans med Prylodesign, Mangania och Porslinan till Grödinge Antik som ligger norr om Södertälje (se deras hemsida för vägbeskrivning). Naturligtvis hann vi med lite loppis också men mer om det i kommande inlägg. När vi steg in på gården i Grödinge möttes vi av en fantastiskt fin trädgård. Senare såg jag att det är en s.k. visningsträdgård vilket man kan förstå då allt är så fantastiskt snyggt genomtänkt! Väl inne i keramikmuseet lät det. "ohhh, ahhh...jag dånar...etc " och vi gick lös med våra kameror för att fota allt det vackra. Vi fick även en liten pratstund med en av ägarna; Peter, som bär på massor av kunskap om Upsala Ekebys historia. Passa på att åka dit kommande helg för det är sista helgen det är öppet på länge. Nästa sommar är det stängt då ägarna haft öppet varje sommar i 10 år och kanske behöver en paus?? För övrigt så är det landets största privata samling som visas och även om en del är utlånat till andra museum så är det MASSOR av fina saker att njuta av som ögongodis!




















9 kommentarer :

  1. En magisk dag på ett magiskt ställe, behöver inte säga mer :)

    SvaraRadera
  2. Fina bilder på en massa ögongodis från Upsala Ekeby :)

    SvaraRadera
  3. Wow. Vilka bilder. Det är för illa att det ligger för långt bort. Hade varit fantastiskt att gå runt där och bara njuta.
    Men som sagt det får väl bli 2014 :(

    SvaraRadera
  4. men det har jag helt missat! Det är ju inte så långt för mig att åka! Måste kolla upp det här. Tack för tipset!!!

    SvaraRadera
  5. En underbar dag som ger mersmak... Jag skulle kunna gå och snusa runt där i många fler timmar!

    Mitt inlägg kommer på fredag :-) Tänkte att det blir lite reklam för sista helgen på mycket mycket länge!!! :-(

    Tack för trevligt sällskap.

    SvaraRadera
  6. Bland dessa läckra saker hade man kunnat strosa runt länge. Synd att Södertälje ligger så långt från Norrbotten... Eller tvärtom.

    SvaraRadera
  7. Herregud vilket fantastiskt ställe! :)

    SvaraRadera
  8. Oj, så många fina saker och härliga bilder från trädgården !

    SvaraRadera
  9. Åh, vad mysigt det lät! Jag har fortfarande inte varit där så det är snart dags. Men först planering för Antikmässan i Solna;)

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!