lördag 30 juni 2012

Projekt träljusstakar

Inköpta hos Myrorna.

Slipade av mig i jobbets slöjdsal.

Målade hemma vid köksbordet.

Hemma hos sin nya familj.

Jag har under en tid köpt träljusstakar och samlat på mig för att få ihop en liten samling. Jag tycker ofta att enhetligt samlade prylar med liknande färg och form är så fint! Så jag tog mig i kragen och slipade bort den gamla färgen och målade om dem i samma svarta kulör. Det är inte omöljligt att sommarens loppisar tillför någon fler till familjen ljusstake.

12 kommentarer :

  1. Toppenfint! Jag har några träljusstakar som troligen är ommålade av någon, och inte så snyggt gjort. Funderar på att fixa dem som du. Antingen svarta, eller kanske röda att ha ihop med de tre röda jag redan har, till jul.

    SvaraRadera
  2. Snyggt!!! Själv har jag bestämt mig för att inte samla på träljusstakar. Jag lämnar dom åt syrran istället.

    SvaraRadera
  3. Alla medlemmarna i familjen Ljusstake är stiliga. Jättesnygga! Jag har en ljusstake och en lampfot i samma modell som jag också målat svarta. Min favoritfärg. :o)

    SvaraRadera
  4. Superfin liten samling! Svart är ju så snyggt.

    SvaraRadera
  5. Snyggt Gila! Svart är ju så snyggt. Vilket lyft!

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Och framförallt duktigt att du genomfört :) hoppas du hittar fler, såg att du ska semester nu så jag får önska en trevlig sådan!

    SvaraRadera
  7. Så snyggt! Jag drömmer om en liknande grupp :)

    SvaraRadera
  8. Nejmen titta vilken fin samlign du fått och visst är det ibland en stor fördel med att jobba på skola. Ha det fint och tack för en trevlig loppisdag igår.

    SvaraRadera
  9. Det blev ju riktigt bra! Fin grupp!

    SvaraRadera
  10. Tack för alla fina kommentarer. Ha en skön vecka alla!

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!