onsdag 16 maj 2012

Tema: retroZoo

Veckans tema i "retrobloggvärlden" är att visa sina retrodjur...i den mån de finns...jag har inte så mycket att visa upp men bjuder på fyra bilder. Trevlig långhelg till er alla!

Lars Nyman trycken med fåglar.

Lindbergs klassiska sparbössehund blev min
för en 10:a förra sommaren.

Gamla läseböcker. Murre katt har Ilon Wikland
illustrerat. Valfisken har Ingrid Vagn Nyman illustrerat.
Båda har tecknat för Astrid Lindgren senare i livet.

Almedahls. Design Ulla Eson Brodin.

13 kommentarer :

  1. Visste inte att fåglarna var Lars Nyman. Har själv en i källaren. Fina är de!

    SvaraRadera
  2. Arken från Almedahls var underbar.

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint du visar upp! Måste skynda mig att ta kort! :)

    SvaraRadera
  4. Vad kul att se att se tre böcker från serien "de roliga böckerna"! Jag har hjälp en kompis att samla på dessa. Spanat på loppisar och köpt på Tradera. Och har det blivit någon dubblett så har jag fått den,,, :)

    SvaraRadera
  5. Lars Nyman trycken verkar vara riktigt populära. Man kanske får införskaffa sig några stycken? Riktigt fina iallafall. Gillar Stig Lindbergs skotte också.
    Trevligt med gamla barnböcker. Roligt att bara ha, även om man inte har några barn.

    SvaraRadera
  6. Jag gillade Almedahlstrycket, det var fint! Lindbergs hundar har vi flera stycken, tyvärr bara nyare med plastlucka, de håller inte så bra som sparbössa utan botten trillar ur...

    SvaraRadera
  7. Åh, Lars Nyman-trycken är helt underbara!

    SvaraRadera
  8. Gillar också Lars Nyman-trycken, man blir glad !

    SvaraRadera
  9. Åh vilka fina tavlor, de har jag aldrig sett förut!

    SvaraRadera
  10. JÄTTEFINA tavlor!!!
    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  11. Nyman-tavlorna är toppen, lyfter vilket hem som helst! :)

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!