lördag 26 maj 2012

Säsongspremiär för Täbyloppis

Golvvas Scheurich West Germany.

"Ekerö" Saini Salonen. Linje hemma.
Borås Wäferi. Ett favorittyg !! Dagens
bästa inköp !


Kruka. Troligen Bo Fajans. En guldtia.

Oanvänd handduk "Bagarbarn" Aune Laukkanen
Almedahls. 5 pix ! ! !

Utsökta bigarråer såldes också.

Märkbok med otroligt fina bokstäver. Mer ingående bilder
kommer till veckan.

Idag tog jag bilen och hämtade upp Prylodesign Maria och åkte till säsongens första bakluckeloppis på Täby galopp. När vi kom dit var det redan fullt med bilar och säljare och vi fick senare bekräftat att det var säljarrekord denna soliga majlördag. Skoj! Vi hittade också en hel del fynd. Dagens första inköp blev en "märkbok". Den ska få ett eget inlägg till veckan ( såå snygga grafiska bilder). Sen hittade jag en röd tysk golvvas. När säljaren sa att hon ville ha 50 kr då kunde jag inte lämna kvar den. Den passar så bra till mitt röda tema hemma. Sen rullade det på med diverse små fynd, gladast blev jag över Saini Salonen tyget för en 20:a.!!! En toppenlördag även vädermässigt. Sol och lagom varmt. Trevlig pingsthelg  !

17 kommentarer :

  1. Härligt! Det är som ljuv musik att höra att det finns fynd som väntar där ute. Finfina fynd!

    SvaraRadera
  2. Vilka toppenfynd! Ha en fortsatt trevlig pingst!

    SvaraRadera
  3. Oj, Salonen för en tjuga - vilket fynd! Tack för kommentaren på min blogg :)

    SvaraRadera
  4. Visst gjorde du fina fynd :)Tack för igår och vad trevligt det var :) Får se om det blir repris idag. Ha en riktigt fin dag. Kram

    SvaraRadera
  5. Wow! Vilka snygga saker du hittade! Gillade verkligen golvvasen.
    Jag har en likadan fast i en påskgul färg.
    Skulle du få för dig att sälja denna så är jag verkligen intresserad! Hör bara av dig isåfall.

    Fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Vilka fynd! Måste hinna med härliga Täby galopp någon helg.

    SvaraRadera
  7. Å herregud at hitta så fint tyg för så lite! Det händer inte ofta - grattis :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förra sommaren hittade jag ett annat Saini Salonen tyg ( en längd ) för 10 kr. ;-)

      Radera
  8. Vilka fina bagarbarn!

    SvaraRadera
  9. Toppenpriser på fina saker! Bagarbarnen (hur kan man sälja så billigt?) och vasen är mina favoriter,,,men även "Ekerö"!! Bra början på sommaren :)

    SvaraRadera
  10. WOW vilka bra fynd! verkar som den där loppisen är himla bra alltså! Måste nog besöka den nu när jag ska bli stockholmare ;)
    Ja visst är norrland underbart! Var ska du åka?
    Loppis-trip?
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  11. Åh så mycket fint, hurra för Salonen-tyget! Ångrar att jag inte följde med, fast jag tror inte jag hade orkat...
    Tur att sommaren bjuder på så många fler bakluckeloppisar!! :)

    SvaraRadera
  12. Sv; Ja det ligger något i det, såklart. Fast det står så snyggt! Jag kan köpa en helt kasse full med böcker på loppis bara för synens skull. Kanske inte ens läser dom en gång! Men bibliotek är en himla bra sak!

    Och vilken snygg vas du hittat. Riktiga fynd!

    SvaraRadera
  13. Oj Gila, vilka underbara fynd. Tyget dräglar jag över.

    SvaraRadera
  14. Härliga fynd, jag gillade särskilt vasen :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  15. Just nu dör jag litegrann av avundsjuka. Ekerö för en tjuga aaaaaaaaaaaaaaah (svimmade o ligger nu på golvet)

    Grattis som fasen!

    SvaraRadera
  16. Tack för alla glada kommentarer!

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!