söndag 20 maj 2012

Köpenhamn

Har varit i Köpenhamn under fyra dagar och upplevt och sett mycket. På lördagen gjorde jag och mitt resesällskap ett försök att gå på loppis. Vi tog ut kontanter och begav oss till fots mot Norrebrogade...och visst fanns det ett 30 tal säljare men det var mest skräp...sladdar, kläder, gamla laptops....jag blev så besviken så jag glömde fota...som tur är hittade vi sen några intressanta affärer, en återbruksbutik; Hjerte till hjerte och Hot kotyr, en butik med massor av fina retrolampor. Bloggen Allt det gamla goda har också varit där i vår. Hade jag varit ensam hade jag nog letat reda på flera butiker men mitt resesällskap har inte riktigt samma intensiva loppisintresse ;-). Ett annat hett tips är att besöka Lousiana, ett museum för modern konst! Ligger vid stranden av Öresund med en fantastisk panoramautsikt  !

Sant ! ;-)

895 Dkr eller ca 1100 kr. Hjerte til hjerte.

Holmegaard-flaska. 65 Dkr. Hjerte til hjerte.

Hjerte til hjerte.

Norrebrogade. Fin skylt.

Hot kotyr. Massor av fina lampor.

Hot kotyr.

Hot kotyr.

Hot kotyr. Nä men se där en Olle Alberius
rund gul lampa. 850 Dkr.

Denna fick jag inte med mig hem ;-)

Volvo i Danmark.
Alberto Giacometti skulptur. Lousiana.
PS: Påminner om kvällens Mad men avsnitt kl. 22. Kanal 9.

6 kommentarer :

  1. Mysigt! Fina lampor, bl.a. Förstår att enda skälet till att röda bilen blev kvar Danmark var att den inte var till salu...? ;o)

    SvaraRadera
  2. Oh vilken härlig helg i Köpenhamn. Jag och mannen ska nog dit i sommar då blir det att besöka den fina butiken :)

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem till dig med! Härligt med Köpenhamn dit vill jag också åka :)Ses vi till helgen för loppande? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hoppas jag. Lördag?

      Radera
  4. Låter som du haft en lika härlig helg som jag! :)
    Synd att det inte hanns med så många loppisar för dig, var samma sak för min del med tyvärr. Men vi får väl börja ge oss ut på retrobloggarresor där vi genomsöker storstäder på alla loppisar! :)

    SvaraRadera
  5. se där! vi har varit på samma ställen! blev det några inköp då?

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!