söndag 6 maj 2012

Julduk i maj

Igår tog jag en spontan tågresa till Norrköping för att hälsa på en god vän. Vi hamnade i en jättemysig tygaffär -Tusensköna tyger som hade fina nya tyger men hör och häpna då jag hittade en vägg full med retro och second handtyger...gamla gardinlängder, dukar m.m. Plötsligt hittar jag en julduk vars mönster jag känner igen...jo men det är samma som mina julstrumpor jag visade i november förra året - här.

Duken är dubbelvikt på bilden.

Handtryckt.

Nåväl, först tänkte jag nej, en julduk i maj...sen övertalade min vän mig att köpa den...när jag sen fick höra priset för begagnade tyger...30 kr / meter så slog jag till....ca 60 kr för en handtryckt duk är inte tokigt...även om julduk i maj kanske är lite tokigt...;-)

PS: Glöm inte Mad men ikväll kl. 22. Nytt spännande avsnitt...kanal 9.

4 kommentarer :

  1. Jättefint tryck och vad bra att du köpte den trots att det är maj och det tror jag du kommer att vara lite extra glad för i december.

    SvaraRadera
  2. Ja,tror absolut du kommer gilla den ännu mer i December,jättefin var den!! Hanna

    SvaraRadera
  3. Den är så underbar! Jag har ju en likadan, men den är nog litet längre, 150 cm tror jag. Och det är ju när det inte är säsong som man ska köpa julsaker! Bäst priser då.

    SvaraRadera
  4. Kan kännas lite knepigt att köpa julpynt den här tiden på året men du kommer vara bra nöjd när det är dags att plocka fram den! :)

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!