tisdagen den 10:e april 2012

Ruter retro café i Boden

Massor av prylar att spana på!

Vilket tjusigt mönster!

Triss i lampor!

Radio och musiktema.

Ännu ett snyggt mönster!

Triss i teak!

Triss i lampor igen, denna är min
favorit!

Mönstertyger var bättre förr!
Nu är påskledigheten snart slut. Jag tillbringade påsken i Norrbotten och hann med ett besök på Ruter retro café i Boden. De har mycket gott hembakat fika men framför allt har de massor av fina prylar från 50-60-70 talet. Denna gång såg jag många fina lampor och fina mönstertyger...tyvärr är inget till salu...ska du till Boden, så passa på att besöka detta kafé!

23 kommentarer:

  1. Vilket supemysigt ställe! Synd att det ligger för långt bort. Annars hade jag garanterat fikat där :)

    SvaraRadera
  2. Jag har bara varit där en gång, men det var en dröm. Ville plocka på mig hur mycket grejer som helst ;) Sjukt mysigt och mycket finfina grejer! :)

    SvaraRadera
  3. Åh, vilket härligt cafe där skulle man ju kunna sitta i flera timmar. Ett sådant skulle jag också vilja ha :)

    SvaraRadera
  4. oj, vilket ställe! Den sista lampan är helt underbar. Du slog inte till?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade gjort det om den varit till salu...;-)

      Radera
  5. wow, that looks great!

    best regards!

    SvaraRadera
  6. Vilket ställe, jag skulle vilja plocka med mig allt hem!

    SvaraRadera
  7. Jag ska försöka ta mig dit i sommar eftersom vi ändå ska till Lule!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gjört! Men det krävs bil för att ta sig dit.

      Radera
  8. Synd att inget var till salu! Hoppas semestern var bra ändå!

    SvaraRadera
  9. Åh,,,mitt hemma-favorit-café:)
    När jag hälsar på mina gamla kollegor och vänner så lånar jag en cykel och styr kosan ut till militärområdet för det ligger inte centralt. Jag har lärt känna ägarinnan sen hon arbetade på "Kupan" så vi pratar hemskt mycket retro och kaffebröd. Och lika imponerad är jag hur människor skänker sina gamla saker dit för att sedan få bestå som betraktargodis. En nostalgitrip i kubik -flera rum! "Blixten",den gamla elaffärens neonskylt får leva vidare där på en husvägg tex. efter att affären las ned och risken att den skulle kaseras,,,,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det ligger rätt "off" förutom att det ligger så långt norrut också... Blixten skylten såg jag men glömde fota.

      Radera
  10. Oj, vad mycket att titta på, så mysigt.

    SvaraRadera
  11. Vilket mysigt fik! Gitarr-lampan var ju riktigt roligt, annars har jag samma favorit som du. Den taklampan skulle man ha!

    SvaraRadera
  12. WOW! vilket ställe! när var du där? nyligen eller? vad synd att det ligger så långt borta bara..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var där i tisdags 10/4.

      Radera
  13. Vilken juvel! Bra att du hade så många bilder, även om man bara vill ha fler och fler. Underbart ställe verkar det som.

    SvaraRadera
  14. Detta visste jag inte ens att det fanns, nu fick jag plötsligt lust att åka till Boden!
    Tack för tipset, kommer absolut ta mig dit inom kort :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va? Du som bor i Luleå...dax att göra ett besök där ;-)

      Radera
  15. I sommar planerar vi in Boden på vägen upp till Tromsö och så second handen som vi missade i somras förstås.
    Nu är vi tllbaka från vår två veckors "turné" i Europa, rapport kommer...

    SvaraRadera
    Svar
    1. skoj. om jag är i Boden då hopps jag vi ses.

      Radera
  16. Visst är det ett coolt café. Det finna sååå mycket att titta på.
    Kram Malin

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!