lördagen den 24:e mars 2012

Loppislördag

Swedish Hasbeens underbara skor!

Mina nya "darlings" :-)

Dagens fynd! 
Jag och Porslinan mötte upp Tusen vaser för att kolla in loppisen på Gärdet. Vi köade i 50 min för att sen trängas i en dålig upplyst lokal med massor av krafs. Besvikna tog vi bussen in till stan och Vintage mässan där bl.a. Prylodesign , H55 och En loppisälskare  stod och sålde fin fina kläder. Swedish Hasbeens hade utförsäljning av sin retro träskor så det blev ett par röda fina för mig. Efter en brunch drog vi sen vidare till second hand affärer kring Odenplan och där hittade jag det fina Maija Isola tyget "Ananas" för 25 kr.

9 kommentarer:

  1. Jättekul att träffa dig och Porslinan. Men vart tog Tusen vaser vägen? henne såg jag inte till.

    Skorna är perfekt till dig!

    Trist med loppisen hade hoppats för er skull att ni hittat några fina fynd men tyget var en fullträff :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen vaser skulle ha gäster så hon följde inte med in till stan.

      Radera
  2. jag älskar träskorna! (känner att jag också måste hitta mig ett par fina träskor) Tyget var inte heller tokigt :) Hoppas att du har en fin helg! :)

    SvaraRadera
  3. jag vill också bo i stockholm ibland.. hade så gärna velat gå på vintagemässan.. och retromässan som var nyligen!

    SvaraRadera
  4. Skorna är så fina kul att du hittade tyget.

    SvaraRadera
  5. Jättetjusiga skor. Fick också med mig ett par hasbeens från mässan :)
    Gärdetloppisen var som du konstaterade sådär.
    Ha en härlig söndag!

    SvaraRadera
  6. åh, jag missade dig/er på Gärdetloppisen. Vi stod och sålde (mycket riktigt sånt "krafs" som inte hade passat på Vintagemässan)! Men det var massor av folk där hela dagen.

    Roligt med Ananas-fyndet! :)

    SvaraRadera
  7. Fina inköp. Jag kom inte alls iväg på loppis i helgen. Tråkigt att Gärdet var trist, jag var verkligen rädd att missa något där!

    SvaraRadera
  8. Ananastyget är så fint!

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!