lördagen den 3:e mars 2012

Destination Gustavsberg

Några minuter efter tio drog "Loppomobilen" iväg från Kungsholmen mot Gustavsberg med fyra förväntansfulla loppisbloggare, Mangania, Prylodesign, Porslinan och jag. Vi kom fram en halvtimma innan loppisen öppnade så vi var först in i lokalen. Utbudet var sådär...mycket barnkläder och 80 talsprylar...inte mycket retro och det som fanns var det antikpriser på. Jag gick bara därifrån med två plastmuggar, men det är det som är charmen med loppis, man vet aldrig vad som väntar. Vi träffade också La momes old fashioned en stund. Trevligt !

Värmdö antik.


Pynta. Underbart fin men inte i min prisklass...

Ornaminplast Blues av Lindberg.
Dagens två muggar som fick byta bostad.
Men vi hann in på Värmdö antik och såg massor av fina prylar. Efteråt var vi hem till Tusen vaser och fick se en stor del av samlingen, äta god mat och fika på det och förstås prata och skratta....mycket trevligt! Nästa inlägg ska jag visa några foton från Cinnas samling...

12 kommentarer:

  1. Så trevligt vi har haft det idag. Glömde du att jag var med med min kära make.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var helt slut efter dagen, sorry! Det var trevligt att ses, som vanligt :-)

      Radera
  2. Vad trevligt ni bloggare har det därnere i huvudstaden. Det är alltid kul att träffas, fika och gå på loppisrundor tillsammans.

    Många fina P O Ström-vaser i det där fönstret på Värmdö Antik. Käner igen några av modellerna som jag är lycklig ägare till. Liksom ett ex av de bruna muggarna du fyndat.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Tack Gila och vilken trevlig dag vi har haft. Ser fram emot ditt inlägg hos Cinna :) Jäkligt snygga muggar!

    SvaraRadera
  4. Kul att ses idag!! Jag tyckte det fanns mycket fint på loppisen, men det var ju ganska många "proffessionella" handlare och då är ju prisern därefter förstås.

    Hoppas att du hittar en kanna till muggarna. Jag ska hålla utkik efter en billig röd i fint skick! :)

    SvaraRadera
  5. Plastmuggarna, är de sådana med rund botten invändigt? Vill minnas att jag hade en gul sådan när jag var liten :) "Pynta" kan vara bland det finaste som jag någonsin sett. Är så svag för rosor och allt med rosmotiv :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är runda inuti. Och i toppenskick. De jag sett tidigare är alltid förstörda inuti. Inte dessa. Nu letar jag en kanna också. Helst en röd!

      Radera
  6. så mysigt! Muggarna älskar jag!

    SvaraRadera
  7. sv: bra att veta :). ser framemot att läsa den boken då, hoppas den är bra:)

    SvaraRadera
  8. Otroligt roligt att ses och den fina vasen är fylld med tulpaner. Tack! Bra att du fick med dig nånting hem, de var ju i bra skick också. Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Alltid lika trevligt att ses, nu får vi se om vid kan få ihop det till den 18:de?

    SvaraRadera
  10. Jättekul att träffa dig igen, både i lördags och igår! :)

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!