lördagen den 25:e februari 2012

Tema: Ljusstakar

Märkta Rörstrand X 258 om någon vet mera,
skriv gärna en rad!

Rörstrand till vänster, till höger Royal Krona.

De svarta har jag slipat och målat om, den röda
ska också bli svart. Solöga heter den i glas.
Reijmyre.
Helgens bloggutmaning bland retrobloggarna är att visa sina ljusstakar. Jag har en hel del men väljer att visa mina favoriter. Idag blev det ett besök på Prylmarknaden i Kistamässan. De har öppet imorgon med om någon är intresserad, kl.11-15. Jag köpte bla. ett tyg som jag ska ha som draperi. Visas till veckan. Trevlig helg!

6 kommentarer:

  1. I lajk! Speciellt Rörstrandsljusstakarna! Mycket fina.

    SvaraRadera
  2. Rörstrandsljusstakarna var söta! Ser fram mot att se tyget från Kistamässan. Själv har jag inte alls varit på loppis idag, men hoppas på i morgon.

    SvaraRadera
  3. Ljusstakarna från Rörstrand är urtjusiga!

    SvaraRadera
  4. Läckra ljusstakar! <3

    SV: Tack för tipset.. =)

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  5. Jättefina ljusstakar, de från Rörstrand vet jag inte mer om än att jag har ett krus och en vas omgjord till lampfot i samma serie.
    Och kul att träffa dig igen igår, nu ser jag fram emot nästa lördag! :)

    SvaraRadera
  6. Jag gillar den ljusstaken från royal krona:-) Hanna

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!