lördag 18 februari 2012

Antikmässan Älvsjö 2012

Vilken rolig dag vi hade i fredags! Jag och Porslinan mötte Fynd eller ej och vandrade runt på antikmässan och sa åhh, ahh...en sån vill jag ha....så mycket fint! Kl 15 var det dags för retroblogg träff och fika. Porslinsbloggen hade ordnat så vi fick eget rum och vi var 18 eller om det var 19 personer som fikade och pratade inköp och prylar...

Snygga affischer från Stockholmsmässan.

Ännu flera affischer.

Cool lampa hos Modernity. 

Stolen kostade 14 500 kr...

Stiligt!

På femte våningen hade en fin monter!

Vem vill äta här?

Eller här ?

Många utställare!

Snygga skolplanscher!

Tyg av Ritva Wahlström som hamnde i Randiga
Trådens och Prylodesigns påsar om jag inte
fel...:-)

Massor av snyggt!

Vaser av Ingrid Atterberg.

Eget konferansrum fick retrobloggarna :-)

Fint tyg och stora härliga lampor.
Jag och Porslinan gick sen en runda till på mässan. Sen begav vi oss hem till La momes old fashioned där vi bjöds på gott bröd med tillbehör. Samtidigt som Benny på Porslinsbloggen packade upp tio banankartonger med en massa härliga retroprylar och tyger. Det var där jag gjorde de fina fynden....som jag visar i kommande inlägg... tills vidare får ni se en bildkavalkad från Antikmässan!

13 kommentarer :

  1. Jätteskoj att ses! Och ser fram mot att se fynden på bild också :)

    Såg också de där affischerna på mässan, men bara i ögonvrån, för jag tog mig aldrig tid att stanna och ta en närmre titt tyvärr.

    SvaraRadera
  2. Ja, den ena Ritva finns här hemma :) Kul att se bilder från dig och alla andra om hur och vad vi ser när vi går runt på våra "njutrundor" Tack för titten :)

    SvaraRadera
  3. Jätte kul att ses! Hoppas vi får snart möjlighet att göra det igen!

    SvaraRadera
  4. Så många härliga saker! Några enstaka gånger då och då önskar jag att jag bott lite närmare Stockholm... :)

    SvaraRadera
  5. Åh, härliga bilder. Jag hann tyvärr inte i tid för träffen, var på en kollegas begravning. Vi hann gå några timmar i alla fall men jag gjorde inga fynd denna gången, men tittade desto mer. Hoppas vi kan ses framöver.

    SvaraRadera
  6. Kul att se din rund vandring.

    SvaraRadera
  7. Så fina miljöer! Själv var jag i den andra delen av mässan, syfestivalen!

    SvaraRadera
  8. Åhh vilka härliga bilder! Synd att jag aldrig tar mig dit.... Det tyget har jag i en annan färgställning ;-)

    SvaraRadera
  9. Vad mycket ögongodis, önskat att jag varit där...

    SvaraRadera
  10. Kul att träffa dig i fredags, som alltid! Vilken dag! :)
    Och roligt att vi fotade så olika saker fast vi gick tillsammans.

    SvaraRadera
  11. jag säger som jag har sagt till alla andra, GUD SÅ MYCKET FINT! önskar att jag också hade kunnat vara med er. hade velat träffa er alla! :)

    SvaraRadera
  12. åh, fina bilder. som sagt: typiskt att jag missade! men nästa gång! ;)

    SvaraRadera
  13. Åh vad kul med antikmässa!!!fiina kort!gilla plast låderna som var längst upp brevid lampan brorsan ska ha. Kram Hanna

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!