lördag 12 november 2011

Retromässan och museiutförsäljning

I morse tog jag en promenad till Sundbybergs museum som sålde ut sin 50 tals utställning. När jag kom dit 20 min innan öppning stod det bara en kvinna där...hon blev glad över sällskap och vi började prata om att vi förväntat oss en jättelång kö....när dörren öppnades kl 10 var vi först in och ca 15 personer till hade anslutit.


Tio minuter senare klev jag ut på gatan med en stringhylla under armen och en gardinlängd och duk i en påse...Jag hann se att ikeas lövbord från 1956 gick för 2000 kr. Det fanns ett flertal fina möbler som fick nya ägare under 10 minuter. Bruksföremålen hann jag knappt se...


Härligt retromönster.

Dagens fynd !

Laurids visade "små rum"

Snygga nytryckta retrotapeter

Fint sideboard med härliga vaser på.
Snabbt tog jag mig hem och lämnade fynden och tog mig sen till Retromässan på söder. Där fanns massor av snygga retroprylar och denna gång var det inte så mycket folk som i våras. Tyvärr glömde jag att fota mer än några ynka foton...det hela avslutades med en retrobloggfika som var mycket trevlig med både gamla och nya bekantskaper.

14 kommentarer :

  1. Kul att träffas idag! Stringhyllan var ju ett rejält fynd :-)

    SvaraRadera
  2. Vilka fynd! Kan meddela att jag fått ärva mor och fars "lövet" i perfekt skick, gissa om jag är glad;) förstår att Retromässan var trevlig tyvärr var jag tvungen att ta itu med praktiska saker i hemmet, hade varit roligt att ses igen!

    SvaraRadera
  3. Min mor hade IKEA:s bord Lövet. Jag älskade det och skulle få ärva det, när hon dog. Tyvärr var mina systrar där före mig och slängde bort (!!) bordet. Jag kan inte skriva alla fula ord jag tänkte då.

    SvaraRadera
  4. Underbara foton, önskar jag kunde vara där. Det gula tyget såldes på åhlens 2003 så det är inte gammalt tyvärr. Men fint ändå :)

    SvaraRadera
  5. Stringhyllan - vilket kap! :) Lövet är ju galet snyggt men jag är nog lite för snål...
    Verkligen synd att jag inte kunde haka på idag men det får bli fler loppisäventyr framöver! :)

    SvaraRadera
  6. mm, bra fyndat av dig där på museiutförsäljningen, speciellt stringisen! :)

    SvaraRadera
  7. Gratts till Stringhyllan! Fyndpris!

    SvaraRadera
  8. Jeg synes vældig godt om din gardinlængde :-) fint mønster og farve.

    SvaraRadera
  9. Alltid bra att "hänga på låset", märkligt att det var så lite folk där från början.
    Stringhyllan - definitivt ett fynd! I den platsar "Detaljboken" perfekt. ;o)

    SvaraRadera
  10. Det gula tyget köpte jag på Åhlens och sydde påslakan av. Det fanns även blått och rött,jag gav inte mycket då. På 90 talet.

    SvaraRadera
  11. Jag tycker första tyget ser ut som en skön mix mellan löv och luftballonger!

    SvaraRadera
  12. Gissade du slutpriset på Lauritz sideboard på bilden? Har man tur kan man vinna en läcker bordslampa! Det blir spännande!

    SvaraRadera
  13. Ajdå, det missade jag...efter fikat gick jag bara 20 min till och sen åkte jag trött men glad hemåt....hoppas någon retrobloggare vinner!

    SvaraRadera
  14. Gila och form55, missade det med! Hade varit kul. Var hel uppslukad av att titta på allt fint bara. Såg det lilla nyckelskåpet som dom skulle ha fler hundra för. Såg det på en loppis som jag brukar besöka för 20kr. Måste ju kolla nästa gång om det finns kvar.

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!