måndagen den 7:e november 2011

Pallrenovering

Jag hade en blå Ikeapall. Jag köpte svart färg och målade om den. Sen fäste jag sjuttiotalspapper på ovansidan, men det blev inte bra. Istället fick den tapet från marimekko som dekoration, tänkte först ta Josef Frank tapeten, men det kändes lite dystert. Den jag valde är lite plastig som jag tror ska hålla för vardagsbruk. Ibland kan det vara långt mellan idé och genomförande, detta har jag klurat på nästan ett år men äntligen blev det av...


So long.

17 kommentarer:

  1. Så läcker! Älskar marimekko! Om du vill ha den lite tåligare kan du ju pensla på ett lager klarlack

    SvaraRadera
  2. kan inte annat än att hålla med alla andra, den blev jättefin! :)

    SvaraRadera
  3. det blev ju riktigt fint. josef frank-tapeten kan du ju klä något annat med. kanske ett par garderober? de kan ju verkligen sätta tonen i ett helt rum, hans mönster.

    SvaraRadera
  4. Himla fint! Kul med lite pyssel!

    SvaraRadera
  5. Så snyggt! Jag gillar Josef Frank-tapeten, men håller med om att den kanske blivit för murrig på pallen. Du får spara den till nåt annat :)

    SvaraRadera
  6. Snygg! Hm.....jag har ju två sådana pallar! Kanske borde göra något av dem!

    SvaraRadera
  7. det blev jättefint. Själv så gjorde jag en tavla här om dagen av en gammal tapet...

    SvaraRadera
  8. Jättefin! Ett tips om du vill att den ska hålla riktigt länge är att lacka på tapeten. :)

    Ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
  9. Känner igen mig i det där, har ett antal pysselprojekt i huvudet men tiden och lusten att få till det saknas på något sätt.
    Men så mycket snyggare pallen blev, gillar verkligen Marimekko-tapeten!

    SvaraRadera
  10. Kanonfint! Ibland går det lite väl lång tid innan idéerna blir verklighet... känner igen mig...har också just stolar som väntar på att renoveras. :)

    SvaraRadera
  11. Jättesnyggt!Helt klart att vänta på skulle jag säga :)

    SvaraRadera
  12. Snyggt! Jag har precis tapetserat ett bord hemma, men det är ju lite mer slitage på ett bord så jag fick lacka ett par vändor också.

    SvaraRadera
  13. Det blev riktigt snyggt! =)

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!