söndag 30 oktober 2011

Uppsala-tur

Igår tog Porslinan och jag tåget till Uppsala för att få en guidad loppistur av Kerstin. Det blev en mycket lyckad och trevlig dag. Den började på ett lite kyligt Vaksala torg, men det fanns  så mycket fint där att värmen snabbt steg. Jag hittade några juldukar och ett par stickade vantar som på hemslöjden brukar gå loss på flera 100 lappar...10 kr ville säljaren ha, fynd för mig.

Vi besökte flera antikaffärer i Uppsala också och det var en affär som jag gillade speciellt mycket. En urmysig liten butik vid namn Qepta antik som drivs av en mycket trevlig Karin. När vi var där hade jag en tygkasse med mig och plötsligt hörde jag Karin säga till mig...."kom med här"....och sen plockar hon fram en härlig klänning i exakt samma mönster, men i ett annat tygmaterial....jättefin !! I butiken finns massor av snygga retroprylar, bestick, lampor, tavlor, tyger, porslin, ja det finns så mycket fint att man häpnar. Ska du till Uppsala måste du besöka denna butik. Den finns nära Vaksala torg,  på Hjalmar Brantingsgatan 4A.

Dagen avslutades med ett besök hemma hos Kerstin där vi bjöds på hembakade bullar, fem sorters kakor och kaffe, allt hembakat och så gott ! En toppendag!


Lampan är orange, bilden ger den inte rättvisa. Qepta antik.

Min tygpåse, och klänning i samma mönster :-)

Juldukar och klövertyg

I vinter ska jag inte frysa !

9 kommentarer:

  1. Åh va kul, jag har exakt sådana vantar som min mormors mor har stickat! De är ju den finaste i världen!

    SvaraRadera
  2. Låter som du haft en mysig helg! Kul med bilder från butiken. Har liknande vantar som väntar på att bli framplockade.

    SvaraRadera
  3. ser ut som en butik helt i min smak. och uppsala är ju en så fin stad!

    SvaraRadera
  4. Ja, så kul det var! Vilken toppendag. :)
    Nu får vi ladda om till nästa helg. ;)

    SvaraRadera
  5. Vilken trevlig butik, med hjälpsam expedit.
    Roligt med fynd
    Gillar också loppis. Idag blev det en liten gammal klocka, har nu 5.

    Ha en fin start på veckan. Lissen

    SvaraRadera
  6. Det är bara att säga till när ni vill komma till Uppsala på lördagsloppisrunda igen!

    SvaraRadera
  7. Awesome website you have here but I was curious if you knew of any
    discussion boards that cover the same topics discussed in this article?

    I'd really love to be a part of online community where I can get advice from other knowledgeable individuals that share the same interest. If you have any suggestions, please let me know. Thanks a lot!

    my web-site austria

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!