lördag 15 oktober 2011

Loppishäng

Okänd design men fint ändå!
Juntti? Någon som vet mera?
Vad kan få en på bättre humör om inte en loppisrunda?!! Efter en vecka med en envis förkylning så tog jag visserligen sovmorgon men mötte upp DeBeer på Myrorna. Sen cruisade vi omkring mellan några loppisar i norr och västerort tack vare att DeBeer hade bil. Jag måste säga att Huvudsta loppis har blivit mycket bättre, det är numera dammat i hyllorna och det känns mera ordning och reda! Rundan avslutades med fika i Sumpan hemma hos DeBeer. Mycket gott kokkaffe som jag som norrlänning verkligen uppskattade. Det är få som kokar sitt kaffe nu för tiden. I alla fall här i 08-land. Jag fick sen se en fantastisk samling av Mangania föremål och annat fint! Det är så kul när man lär sig nya saker och träffar nya vänner via bloggen! 

7 kommentarer :

  1. Välkommen åter :-)
    Pannan står alltid redo på norrlänskt maner!

    SvaraRadera
  2. Det lät trevligt måste jag säga. Jag smakade själv det utmärkta kaffet och beundrade samlingen under Antik & kuriosa :-)

    Jag måste snart investera i en Nilsjohan, saknar det verkligen...blir bara hos svärmor nu och då som man dricker kokat!

    SvaraRadera
  3. Jag har en julduk i samma mönster, men ganska stor kvadratisk. En favorit! Du kan se en bit av den här: http://kerstin.kokk.se/?p=3719

    SvaraRadera
  4. Loppisbesök - en härlig sysselsättning! Och extra kul om man har trevligt sällskap.

    SvaraRadera
  5. Åhh det översta tyget var ju hur fint som helst!

    SvaraRadera
  6. Så synd att jag inte kunde följa mer - hoppas det kommer fler chanser! :)
    Och vilket fint mönster på den lilla duken/löparen, underbar!

    SvaraRadera
  7. vad synd att ni alla finns i stockholmsområdet, blir så avis när ni träffas på en massa olika vis..

    mycket trevlig duk, den märkt "juntti", jag är svag för tryckta juldukar.

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!