torsdag 6 oktober 2011

Helsinki weekend

Terve! I helgen var jag och tre vänner till Helsingfors. Vårt största mål med resan var att besöka Marimekkos fabriksförsäljning. Sen att se lite av stan och några andra butiker och förstås ha skoj!  Väl framme efter en båttur med kareoke så slängde vi oss direkt i en taxi och åkte raka vägen till ett industriområde där Marimekko har sin fabriksförsäljning. Det tog ca 20 min att ta sig dit och när vi steg ur bilen var stämmningen riktigt god så att säga...sen fotade vi lite utanför medan några finskor stirrade på oss, antagligen undrande över vår glädje...och sen...1.5 timme av ren skär lycka!! SÅ många plagg och tyger från Marimekko har jag aldrig sett förut på samma plats..och det bästa av allt....det var mycket bra priser....t.ex. så köpte jag två påslakanset för 73 euro....och den låg på 9.40 svenska kronor så det är bara att räka...:-)
Det blev inte så många eller roliga foton för jag blev så exalterad att kameran inte var prio ett...ha...ha...




Nästa inlägg blir också från Helsingfors-trippen...ett häftigt virkat projekt...stay tuned !

4 kommentarer :

  1. Vilken lycka att få gå omkring där. Jag har en arbetskamrat som brukar åka dit och shoppa kläder.

    SvaraRadera
  2. åh, marimekkogrejer är som färgglada karameller, jag älskar dem! vi har sedan ca ett år en marimekkobutik här i malmö.

    SvaraRadera
  3. Underbart. Ett paradis som jag bara måste besöka.

    SvaraRadera
  4. Härligt! Har aldrig varit i Helsingfors men ny har jag verkligen fått ett bra skäl att åka dit. :)

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!