måndag 3 oktober 2011

Antik & Kuriosa-mässan i Kista 2 okt

Mjölktetror

Saini Salonen längd som jag köpte


I förkylningstider, håll hygienen!

Underbara Eden och Blå eld.

Oj så mycket fint!

Dessa ljus sågs i många montrar till Iitalas ljusstakar.

Norska Figgio flint, Turi design. Så fina!

Godbitar!

Linné-servisen av Stig Lindberg
Höstens antik och kuriosamässa gick av stapeln i helgen och av de jag varit på så var det den till ytan minsta men rent retroprylmässigt, den bästa. Det var 70 talet som dominerade. Det gillar jag. Och trots att jag kom dit till kl 12 sista dagen så fanns det många godbitar kvar. Det enda jag köpte var två längder av Saini Salonens underbara tyg. Jag samlar på det och har det i flera färger men inte denna. Att säljaren var trött och ville bli av med tygerna gjorde att jag kunde göra ett kap.

11 kommentarer :

  1. Åh så roligt att få veta vem som gjort tyget. jag har två färger. Grattis till fyndet!
    /Y

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint! Kul att se!

    SvaraRadera
  3. Jag måste erkänna att jag blev störtförtjust i förkylningsplanschen! :)

    SvaraRadera
  4. Gud vad mycket fint! Jag blir lite avis när jag ser alla bilderna. Hade också velat gå på något sådant skoj :)

    Det jobbiga med att titta på sådana här bilder och bilder från loppisar som folk har varit på är att man ALLTID ser något som man själv vill ha. Jag hade lätt slagit till på 1 liters-kannan med röd text. Har redan en i grönt och de hade varit grymma tillsammans ;)

    SvaraRadera
  5. Bra att kunna fynda sista dagen! :) Jag njuter av alla bloggares bilder från mässan och önskar att jag också var där!

    SvaraRadera
  6. Tetrena kommer jag ihåg från när jag var barn. Härliga bilder på prylarna.

    SvaraRadera
  7. Roliga bilder, kul att du fotat helt andra saker än jag gjorde! :)
    Och kul att få veta att det var Saini Salonens tyg, hade span på två par gardinlängder i den gröna varianten på Tadera men släppte dom när priset drog iväg. Hade jag vetat att det var Salonens hade jag kanske kunnat bjuda till lite mer... ;)

    SvaraRadera
  8. Lilla My överraskade mig totalt igår när jag kom hem från jobbet ;) Tack min vän, du förgyllde min dag! ♥

    SvaraRadera
  9. gillar de toppiga ljusen i festivoljusstakarna och "i förkylningstider, håll hygienen!" det är något speciellt med sådana gamla planscher..

    SvaraRadera
  10. ÅH så mycket fint! Jag storknar!!!

    SvaraRadera
  11. Grattis till det fina tyget. Det är nåstan alltid så att det går att fynda sista dagen. Hur var stämningen bland utställarna? Hade de sålt bra? Jag var ju där innan mässan öppnade så det skulle vara kul att få en rapport om hur försäljningen gick.

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!