söndag 4 september 2011

Nils Johan brödskrin Kringlan

I veckan fann jag detta brödskrin från Nils Johan i riktigt bra skick. Jag kunde till och med pruta 50 kr så då var det bara att slå till...när jag kom hem och insåg att det är mitt tredje brödskrin så måste jag nog börja hejda mig...men det går att förvara annat än bröd i dem. Idag har jag varit på 2 km Loppis i Aspudden med Prylodesign Maria, Randiga Tråden också råkade jag även på En loppisälskares bekännelser...rapport kommer till veckan....den som väntar på något gott...väntar alltid för länge ;-)

15 kommentarer :

  1. Tror inte jag sett det här brödskrinet för - kul med kringlan. Nils Johan brukar vara bra kvalitet.

    SvaraRadera
  2. Jättefint brödskrin!
    Kul att vi hann träffas med Maria. Vi springer säkert på varann igen!
    Ja, man kunde verkligen handla idag och det gjorde jag! Mest klänningar, men även ett jättefint 70-tals täcke i blått. Handlade så mycket så jag har ont i axlarna.

    SvaraRadera
  3. suck....visste inte om loppis..
    Ska bli kul att se fynden sen!

    SvaraRadera
  4. Den är kanonfin. Ja, vad kul vi hade idag, fyra timmar gick vi i trängseln. Jag är jätteglad över mina tyger och den oranga vasen. kram Brittmari

    SvaraRadera
  5. Jättefin brödkorg och verkar vara i super skick!

    Vi hade jättetrevlig och det var kul att träffa er alla och även Linda (idag igen) :). Jag är också nöjd med mina fynd :) Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  6. man vill allt se mer från loppisen i aspudden! har din blogg ändrat färg eller har jag helt enkelt suttit här och ugglat för länge?

    SvaraRadera
  7. Den var riktigt fin!

    Hoppas att du har haft en underbar helg! :)

    SvaraRadera
  8. Nämen! Jag har också ett sånt som jag har ärvt av min farmor - fast utan kringlor! Och det var ju lite synd om mig för jag tyckte det var väldigt fint med kringlorna.
    Ska bli kul att få höra mer om Aspudde-loppisen, jag läste om den i SVD i morse här hemma i mitt lilla kök i Småland. Såg du den 1,5 meter höga tomten i papier mache?;)

    SvaraRadera
  9. Jag har också en sådan men den står bara o dammar här hemma. Men vad ni måste ha roligt när ni går där o loppar :)

    SvaraRadera
  10. jag hittar alltid bucklig rostig skev såna där...
    grattis till ett sådant fint exemplar!
    krma från dalsland//

    SvaraRadera
  11. Malin Andersson07 september, 2011

    Jag har ett likadant fast i brandgult. Fina tycker jag. Sov gott:)

    SvaraRadera
  12. Stort grattis till dina fina fynd (även om du inte var i behov av ett till brödskrin:)!

    SvaraRadera
  13. Åhhh vad fin din brödburk va!!! Så otroligt fint skick!
    Lägger till din bild i bloggen och länkar till dig om det är okej! =)

    SvaraRadera
  14. Det är ok Helén! :-)

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!