lördag 24 september 2011

Maud Fredin Fredholm

Jag har nyligen lärt mig lite om Maud Fredin Fredholm i en forumgrupp på facebook om retro vintage kläder och textilier. Så gissa om jag blev glad när jag idag hittade ett plagg av Maud Fredin Fredholm. I fin turkos färg och underbara knappar märkta "maud". Dessutom kunde jag ha den....annars hade den åkt ut på Tradera... Sen passerar jag ett antikvariat efter mitt frisörbesök och hittar boken Om konsten att trycka tyg, för bara 79 kr och helt ny! Den har jag letat efter sen jag gick en screentryck-kurs för snart 2 år sen.




Här kan ni läsa mera om Maud !

5 kommentarer :

  1. Fint! Hade en klänning av henne i rosa, men den sålde jag... hittade däremot en maud-klänning idag på myrorna sundbyberg, den var himla fin! Grön med maskrosor!

    SvaraRadera
  2. Den är ju jättefin (finare än min :) ) Vad kul att du kan ha den, då kanske du tar den på dig på mässan då ? :) Härligt att hitta böcker som man längtat till. Så det blir till att trycka mönster nu då?

    SvaraRadera
  3. Så fin blus! Riktigt häftig måste jag säga!

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!