torsdag 8 september 2011

Lotta Kühlhorn hyllning

En nutida formgivare och illustratör som jag gillat länge och följt genom åren är Lotta Kühlhorn. Hon gör fantastiska bokomslag, designar tyger och driver även en butik på söder som heter Retro etc. Där finns t.ex hennes underbara kökshanddukar att köpa. För några år designade hon tyget Annamoa för Ikea. Hon har även gjort anteckningsböcker åt Pocketshop. På svtplay hittade jag en kort intervju med Lotta där hon visar lite från sin ateljé....tidigare har jag bloggat om hennes härliga äppelmuggar här  Summering: jag gillar allt som Lotta gör!!



11 kommentarer :

  1. Åh, de där IKEA-tygerna älskar jag!

    SvaraRadera
  2. Håller fullständigt med, hon är otrolig. allt är så vackert som hon gör.

    SvaraRadera
  3. Riktigt jobbig bok..
    Har det som uppgift att läsa till kursen.
    Maaah

    SvaraRadera
  4. Maja på 64 kvadrat08 september, 2011

    Oj tack för dena fina upplysning. I butiken har jag varit men ej vetat om detta.

    SvaraRadera
  5. hon har gjort väldigt trevliga gryt- och glasunderlägg som såldes på designtorget innan, också. :)

    SvaraRadera
  6. Håller med, har ett härligt karottunderlägg av henne.

    SvaraRadera
  7. Hon är jätteduktig! Härliga retromönster. Ett mycket trevligt inslag på SVT med henne! Visste heller inte att hon drev den butiken.

    SvaraRadera
  8. Åhh jag älskar ehnnes saker oxå!

    SvaraRadera
  9. Gillar också Lottas design! Hon hade en jättefin monter på Formex där hon visade upp lite roliga nyheter, tror tyvärr att jag glömde fota...

    SvaraRadera
  10. Ja, hon gör mycket fint!

    SvaraRadera
  11. Ja hon är verkligen duktig, gillar också de flesta av hennes mönster!!

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!