lördag 6 augusti 2011

Thomas germany och annat fint




Idag träffade jag Porslinan som överlämnade en hel papperspåse med inköp till mig. Åhh så glad jag blev över Thomas germany kopparna+fat och assietter och socker och gräddkanna. Dessutom visade det sig att de var i orange och inte röd/rosa som jag redan har. Även två koppar i blått hängde med och det var bra för nu har jag 6 blåa. Men orange visste jag inte att det fanns...jag samlar alltså även på dem nu. Tack även till Benny för den vita  fina vasen som är syster med min gula. Sist men inte minst hade Porslinan varit i Malmö och besökt PES och köpt den underbara lilla sminkväskan i Meetsovaaras fina tyg. Puh vilken dag! Happy ! PS: Jag glömde ju den jättefina Lars Nyman trycket....WoW ! Tänk att jag har så fina vänner i bloggvärlden som fyndar åt mig. Tack för hjälpen!

11 kommentarer :

  1. Oj! Blir helt andfådd över allt fint du fått tag på! Bloggkompisar är superkul! Har träffat ett antal irl nu och det är alltid lika roligt!:)))

    SvaraRadera
  2. Det är ju superbra att man kan hjälpas åt och leta prylar åt varandra! Mer sådant!

    SvaraRadera
  3. Oj det måste ha varit en riktigt bra dag!

    SvaraRadera
  4. Det är väl det minsta jag kan göra med tanke på allt fint du hittat åt mig! :)
    Tack för idag, vilken toppendag!

    SvaraRadera
  5. lyckos dig! vad många fina saker.

    SvaraRadera
  6. Vilka snygga koppar! På 1960-talet fick/köpte jag kaffe-, te- och matservis från tyska Thomas, men de är helt vita med bara en rand av vitguld på varje del. Men modellerna på koppar, gräddkanna och sockerskål är exakt lika som dina. Kul!

    SvaraRadera
  7. Åh, jag älskar både mönstret o formen på Thomas porslinet. Såg gräddkanna plus sockerskål i blått på ett ställe, 100 kronor ville de ha men jag har inte plats i mina skåp.. :/

    SvaraRadera
  8. Jättefina saker och så snällt av dom andra!

    SvaraRadera
  9. Ääälskar servisen på översta bilden! Wow!!

    SvaraRadera
  10. Hej, vilken härlig blogg! Tack för din kommentar! Kommer nog att sälja det mesta när det är "remakeat". Men det kan ta en stund då jag om 2 veckor går in på sista studieåret i full fart! :-)
    MVH
    Mimmi

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!