söndag 21 augusti 2011

Täbyloppis 21 aug


Ja, idag blev det istället ett besök på Täby backluckeloppis. Vädret var toppen ! Sol och kjol -väder. Det var enormt mycket folk och massor av säljare. Så många har jag inte sett där tidigare. Tyvärr var det för många som sålde 1. gamla leksaker 2. barnkläder. 3 övriga onödiga prylar. Utbudet för en retrosökare var inte så stort...men jag fann en bror till krukan jag köpte tidigare i veckan och en söt liten duk. Sen blev det två påsar hembakade bullar också. Den ena påsen åt jag upp tillsammans med Porslinan och Maria på Prylodesign. Tack för en trevlig fika!

UPPDATERING: På antik och kuriosamässan i Kista 2/10 pratade jag med en antikhandlare som sålde en sån här kruka. Han sa att det är Rörstrand som ligger bakom denna kruka. Märkningen är i svart på undersidan men har oftast nötts bort.

5 kommentarer :

  1. Vad grymt att du hittade en likadan. Båda färgerna är väldit fina.

    Själv uppskattar jag att när det säljs både leksaker och barnkläder, men jag håller med om att det nästan tar över ibland.

    SvaraRadera
  2. Roligt med så fint sällskap det väger upp det andra. Krukan är snygg.

    SvaraRadera
  3. Tack själv det är alltid så trevligt att träffa dig och Trillivippa :) Krukan är ju jättefin!

    SvaraRadera
  4. Tack själv! :) Hoppas verkligen att du kan följa med ett tag på lördag också!

    SvaraRadera
  5. snygga krukor! jag har varit på täby galopp-loppisen en gång, det är några år sedan nu, där var smockat med folk och försäljare den gången. det var i augusti, minns jag.

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!