måndag 22 augusti 2011

Jobs

"Tistlar ". Design Dagmar Lodén. 1949. Jobs.


"Pastoral". Gocken Jobs.
I lördags öste regnet ner , som ni kanske minns...men jag tog en snabb loppisrunda i Sumpan, dock utan att köpa något. På Myrorna fanns detta fina handtryck från Jobs för 250 pix. Bra pris. Jag hann inte mer än vända mig om efter att jag tagit tre foton på den så var en tant framme och högg tavlan....inte mig emot, för jag hade inte tänkt köpa den, men jag blev lite häpen för hon "högg verkligen tag i den"...:-) Den heter Pastoral och designad av Gocken Jobs. Här kan ni läsa om familjeföretaget Jobs i Dalarna. De gör så toksnygga tyger, har en stuvbit av Tistlar som ligger och väntar på att bli format...

9 kommentarer :

  1. Tistelstuven var fantastiskt fin! Härliga färger.

    SvaraRadera
  2. Jag är också helt galen i Tisteltyget!

    SvaraRadera
  3. Tyget "tistel" är så läckert...vill ha!!!

    SvaraRadera
  4. Wow, jag vill ha Tisteltyget, det är såååå snyggt

    /fru Ljunggren

    SvaraRadera
  5. Tisteltyget är så vackert, kul att du har en bit.

    SvaraRadera
  6. Tisteltyget var jätteläckert, vilka färger! :)

    SvaraRadera
  7. "Tistlar"! Åh, vad snyggt! Och inte sticks de heller...

    SvaraRadera
  8. Det där översta Tistlar är ju en ursnygg klassiker!

    SvaraRadera

Reklaminlägg raderas! All advertising will be deleted!